Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Silentbob
Min far har været igang med at renovere stuen og en af de sidste punkter på listen er et nyt TV.

Det SKAL være Samsung pga. han har en Samsung soundbar og vil styre både TV og soundbar med en fjernbetjening. Jeg har prøvet at overtale ham til at kigge på lidt flere producenter, men det kommer ikke på tale.

Det skal være en 55 tommer og han vil give cirka 10000 kr.

Jeg har overvejet følgende:

- UE55JU7005
- UE55JS8005
- (UE55KS7005)

Det er ikke vigtig for ham med det nyeste nye (HDR osv), så mit fokus har hovedsageligt været på de 2 første, pga. prisen hhv. set til 8000 og 10000 kr.

Favoritten er JU7005 pga. den er bagbelyst, men det bekymrer mig lidt med den dårlige bevægelsesopløsning da han er stor Formel 1 fan. Vil 8005 eller KS7005 være bedre alternativer?
Af Dr. Krieger
jeg sidder selv og nyder et ju7005 og kan kun rose det til skyerne. jeg ser dog ikke sport, men bruger det til alt andet, streaming gaming film osv. det hele er knivskarpt og billedet flyder som mælk (afhængigt af materialet selvfølgelig)

Bliver dog nødt til at spørge hvad "bevægelsesopløsning" skal betyde, og hvor du har det fra ? er ikke noget jeg har hørt før, og det gir heller ikke nogen mening ser du. bevægelser på tv og opløsning har intet med hinanden at gøre. kan du linke til hvor du har det fra tak ?
Af andmm
Bevægelsesopløsningen er ihvertfald et udtryk som nævnes i alle test af TV herinde. Jeg forstår det som at det beskriver hvor godt bevægelser i billede ser ud uden at introducerer blur i billedet.
Af Supergris
Jeg er ret sikker på, der menes "bevægelseshåndtering" (Evnen til, at håndtere bevægelser :)), hvilket der nemlig sagtens kan være stor forskel på, mærker og modeller imellem, men er en størrelse, der ikke rigtig kan måles på, eller ses ud fra specifikationerne...
Af Dr. Krieger
ahhh et flatpanels udtryk, så forstår jeg bedre det ikke gav mening ^^

Jeg ville nu ikke lægge for meget i anmeldelser, de er sjældent alt for præcise og fyldt med personlige meninger.
Men tag ud i en butik og se på sagerne selv for at bedømme. det er jo ikke anmelderen som køber og skal leve med TV'et. mon ikke der er en optimal opsætning for netop sådan noget som formel et og sport.

jeg tror umiddelbart ikke at det er et problem da alt hvad jeg smider op på min skærm er sprødt og flydende, selv mine hurtige PC spil. så 7000 serien er bestemt habil hardware :) få syn for sagen in person