Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
PeterD skrev:Syntes "Dr. Krieger" minder mig om en person der har skrevet utrolig meget herinde for en 3-4 måneder siden..Nu bare under nyt brugernavn..

Det er brugen af ^^ og ^^,det gør mig mistænksom...så mangler vi bare et par smileyer..

Hmmmm.. ::l

Anyway(s)...

Velkommen til(bage) og skål:

For lige at slå det fast:

De bedste skærme er stadig OLED: EG910V og EG920. og LCD/LED: J5505, JU7005,CX700, CX725, CX680, CZ950 og Sony X8505C og W705C, samt W8C.
Mener du seriøst alle de skærme er de bedste og er highend skærme?
Hvad synes du LG EF950 er?
Af PeterD
mbm skrev:
PeterD skrev:Syntes "Dr. Krieger" minder mig om en person der har skrevet utrolig meget herinde for en 3-4 måneder siden..Nu bare under nyt brugernavn..

Det er brugen af ^^ og ^^,det gør mig mistænksom...så mangler vi bare et par smileyer..

Hmmmm.. ::l

Anyway(s)...

Velkommen til(bage) og skål:

For lige at slå det fast:

De bedste skærme er stadig OLED: EG910V og EG920. og LCD/LED: J5505, JU7005,CX700, CX725, CX680, CZ950 og Sony X8505C og W705C, samt W8C.
Mener du seriøst alle de skærme er de bedste og er highend skærme?
Hvad synes du LG EF950 er?
Ved ikke hvor mange OLED's vi har plads til..

Og om folk er klar til at betale prisen?

Kunne selvfølgelig bare skrive ALLE OLED, skærme, men det er ingen hemmelighed at ikke alle købere har været 100% tilfredse og jublende lykkelige over deres skærme.

De kan også have småproblemer. Nøjagtig som alle LCD/LED skærme og prisen er stadig (rimelig) høj.

Men glæder mig til at teknologien udbredes og....priserne falder.
Jeg har et Samsung 9005. Fantastisk billede og alt virker super, lækkert og hurtigt. Vil man højere op så er der 9505, men jeg er bange for at for at prisforøgelsen ikke udgør billedkvalitets forbedringen.

Omkring oled så er det jo ikke alt, der desværre er lige godt i forhold til highend LCD. Vil man oled skal man nok vente på både en prisnedsættelse og på manglerne i forhold til de gode LCDMODELLER.
Af mbm
bentpetersson skrev:Jeg har et Samsung 9005. Fantastisk billede og alt virker super, lækkert og hurtigt. Vil man højere op så er der 9505, men jeg er bange for at for at prisforøgelsen ikke udgør billedkvalitets forbedringen.

Omkring oled så er det jo ikke alt, der desværre er lige godt i forhold til highend LCD. Vil man oled skal man nok vente på både en prisnedsættelse og på manglerne i forhold til de gode LCDMODELLER.
Hvordan er betragtningsvinklen på dette TV. Ændre lys og farver sig?
Skal du sidde vinkelret på TVét eller kan man sagtens se TV selvom man ser skævt fra eks. 45 grader?
Betragtningsvinklen er ikke god på 9005. Det er dog et fantastisk billede fra centrum og i vel kæmpesofabredde. Men ud over det bliver billedet gradvist lysere. Ingen besøgende har dog bemærket det, bortset fra mig.
Omvendt medfører den buede skærm Ingen lysreflekser fra fx væglamper på skærmsiden.
Designmæssigt er den buede skærm enorm smuk, men det er jo en smagssag.
Af chicco
bentpetersson skrev:Betragtningsvinklen er ikke god på 9005. Det er dog et fantastisk billede fra centrum og i vel kæmpesofabredde. Men ud over det bliver billedet gradvist lysere. Ingen besøgende har dog bemærket det, bortset fra mig.
Omvendt medfører den buede skærm Ingen lysreflekser fra fx væglamper på skærmsiden.
Designmæssigt er den buede skærm enorm smuk, men det er jo en smagssag.
Hvilken størrelse har du købt? og nogle erfaringer med, hvordan den håndterer eks. fodbold?
Jeg har 55" da jeg sidder under 2,5 m fra TV. Super klart med både uhd vp9 og har set hdr med udvidet farverum.
Det er helt vildt flot og naturtro.
Det er dog kantbelyst og alligevel med brightness på 600. Altså måske Mere End OLED I Både Lys Og Farver. Skarpt og fantastisk. Ingen softwarefejl.
Jeg har aldrig set bevægelsesfejl ved fodbold eller spil.

Det viser sort som kun ses på oled, og man skal ned i 3 decimaler, mener at det er Ca 0.05, hvor OLED er 0,00

Det viser trådløst uhd fra Netflix med ca 10 m til ruter. Uden lyd eller billedfejl.

Jeg har flere oleddkærme. På mobil og tablet.

Jeg venter til Samsung på nybyggeriet til 19. Mill. Kr kommer med OLED der er endnu bedre og ikke kommer til at koste mere end lcd om et par år.