Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Rasmus Larsen skrev:Det væddemål tør jeg godt tage :) Jeg tror ikke, at vi skal meget længere frem end til august/september før 65" KS8005 er regelmæssigt under 17-18.000 på tilbud.
Det ville da være dejligt, men så bliver 2016 priserne vel noget lavere end de var for 2015 modellerne.
Så du forventer at eks. et 65KS8005 vil ligge på 15-16K fra efteråret af?
Rasmus Larsen skrev:Hehe okay. Men helt i toppen har Samsung stadig kun buede skærme. Jeg er generelt tilhænger af store skærme, men KS9005 er jo kantbelyst og jeg ville være varsom med at vælge en 78" skærm, som er kantbelyst. For stor risiko for ujævn fordeling af lyset efter min mening. Hvis KS9505 er som sidste år JS9505, bare bedre, så tegner det til at blive en dejlig skærm.

KS8005 skulle være som KS9005, bare flad.

Skal du købe her og nu? Topmodellerne falder som regel meget kraftigt i pris henover året.
Tak for info.
Jeg stod sådan set og ville investere nu her, men det er klart at de fleste modeller lige er blevet lanceret og deraf også højere pris.. Venter dog spændt på jeres anmeldelse af skærmene - og self. jeres anmeldelse af LG E6V :)
mbm skrev:
Rasmus Larsen skrev:Det væddemål tør jeg godt tage :) Jeg tror ikke, at vi skal meget længere frem end til august/september før 65" KS8005 er regelmæssigt under 17-18.000 på tilbud.
Det ville da være dejligt, men så bliver 2016 priserne vel noget lavere end de var for 2015 modellerne.
Så du forventer at eks. et 65KS8005 vil ligge på 15-16K fra efteråret af?
Måske ikke fast, men i tilbudsperioder tror jeg den ret hurtigt vil svinge omkring 16-18K.

Den tætteste sammenligning er vel sidste års 65" Samsung JS8505, men buede skærme er noget dyrere at producere og der kom aldrig rigtig salg i JS8505 serien. Den var så vidt jeg husker nede på 16-17K flere gange i efteråret 2015.

Så jeg er optimistisk for KS8005. Jeg tror, at det bliver en af Samsungs mest populære skærme i 2016.
chicco skrev:Tak for info.
Jeg stod sådan set og ville investere nu her, men det er klart at de fleste modeller lige er blevet lanceret og deraf også højere pris.. Venter dog spændt på jeres anmeldelse af skærmene - og self. jeres anmeldelse af LG E6V :)
Hvis alt går smurt, så skulle vi gerne modtage KS8005, når LG E6 sendes retur. Så inden ikke alt for længe.
Ja det er et godt spørgsmål. KS7005 og KS7505 skulle være nærmest identiske teknisk - bare hhv. flad og buet.

KS8005 er på papiret også mere eller mindre identisk på billedsiden, så min mavefornemmelse siger mig, at forskelle ikke er så store. Jeg har dog ikke set nogen bekræfte det endnu. En væsentlig forskel er dog, at KS8005 har twin-tuner samt bedre højttalere.
Rasmus Larsen skrev:Ja det er et godt spørgsmål. KS7005 og KS7505 skulle være nærmest identiske teknisk - bare hhv. flad og buet.

KS8005 er på papiret også mere eller mindre identisk på billedsiden, så min mavefornemmelse siger mig, at forskelle ikke er så store. Jeg har dog ikke set nogen bekræfte det endnu. En væsentlig forskel er dog, at KS8005 har twin-tuner samt bedre højttalere.
Er det bekræftet at KS7005 har VP9 profil 2?
Rasmus Larsen skrev:Ja det er et godt spørgsmål. KS7005 og KS7505 skulle være nærmest identiske teknisk - bare hhv. flad og buet.

Har ikke læst så meget om 7000, men læst at 9000 og 8000 er meget identiske.
Det skulle da så undre mig hvis 7000 også er meget li..
Så er det jo 3 serier der er mere eller mindre ens.
polski12 skrev:Rasmus så kan jeg rolig købe 7 serie og spar penge jeg har ik brug for twin-tuner optager ik og højtalere bruger jeg Sonos playbar :)
Tja, altså jeg kan jo ikke rigtig be- eller afkræfte. Det er indtil videre bare min mavefornemmelse :) Der skal nok komme en del erfaringer med 7-serien over de kommende uger/måneder, men hvis du vælger at handle, så del endelig dine oplevelser.

Bent odense skrev:Er det bekræftet at KS7005 har VP9 profil 2?
Desværre ikke. Og jeg har svært ved at forstå, hvorfor producenterne ikke vil være helt klare omkring forhold som disse. De risikerer en potentiel ny MPEG4-sag (selvom det nok aldrig sker på samme skala), når de ikke vil oplyse hvilke formater skærmene kan dekode.

Netflix er nu begyndt at lægge op til at de også vil bruge VP9-Profile2. VP9 er ved at få medvind hos flere af giganterne.
Rasmus Larsen skrev: Desværre ikke. Og jeg har svært ved at forstå, hvorfor producenterne ikke vil være helt klare omkring forhold som disse. De risikerer en potentiel ny MPEG4-sag (selvom det nok aldrig sker på samme skala), når de ikke vil oplyse hvilke formater skærmene kan dekode.

Netflix er nu begyndt at lægge op til at de også vil bruge VP9-Profile2. VP9 er ved at få medvind hos flere af giganterne.
Skræmmende.