Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

PeterD skrev:
Turbo skrev:Behold din Plasma indtil den dør.

LCD/LED/OLED er en nedgang i billedkvaliteten i forhold til Plasma, specielt ved bevægelser.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=35549
Amen!
Det er alligevel utroligt at det plasma TV man købte for 7 år siden (i mit tilfælde Pana V10) stadig kan være at foretrække når det kommer til ren billedkvalitet. Det mangler selvfølgelig en masse nye teknologier, men indtil UHD, HDR osv. er standard, kan det vel sagtens betale sig at vente.

Er det branchens ubeslutsomhed omkring paneltyper der har medført den manglende udvikling? Eller jagten på den næste salgsgimmick fremfor blot at fokusere på optimal billedkvalitet og så få fejl som muligt?
[
"Torben Rasmussen skrev:

X85C i 65" til 12.000 kr. er et temmelig godt tilbud. De softewareproblemer jeg nævner i min anmeldelse af TV'et er stort set fjernet med opdateringer. Da deres 2016-serie kører med samme hardware, så bør man kunne forvente, at X85C vil matche 2016-modellerne mht. hastighed, features og apps. Lyden i TV'et er også markant bedre end 2016-modellerne, men nogle af stikkene peger i en lidt dum retning.
Altså en stor gevinst når man ikke går op i andet i at den røde knap til DR tv virker står nemlig til skift til 65 tommer.
Er man til rå billedkvalitet er Sonyen det rigtige valg . Men trådstarter er tydeligvis også tiltrukket af features ( ambilight og smart-TV ) .
Personligt ville jeg købe det brugte 64" Samsung plasma , som er til salg herinde . .
@lennon du nailede den.
Grunden til jeg har en Pana G10 er netop at jeg for knapt 8 år siden ville have god billedkvalitet, og det lønner sig jo i dag hvor man, efter sigende, ikke kan få et LED tv med samme billedkvalitet.
Jeg vil gerne have Sony'en men vurderer altså at ambilight er en rigtig vigtig detalje samt de andre features som PUS8601 også har med.
Spørgsmålet er så igen. Er Sony X85C så meget bedre end PUS8601 mht billedkvalitet? Jeg synes jeg læser rigtig gode anmeldelser af Philips TV'et og billedkvaliteten. Hvordan ligger de op af hinanden rent sortniveaumæssigt, og vil ambilight ikke "snyde" øjet til at tro at sortniveauet er bedre?

Men jeg tror jeg har besluttet mig for at sige YOLO og købe 55" PUS8601 til 13k. Jeg skal self. nok opdatere herinde når jeg tager beslutningen og har testet mit køb af :)
Man kan næsten finde de test man helst vil læse på nettet. Derfor handler det om at filtrere, og læse test på de respekterede sites som Flatpanels,HDTVtest.uk og AVforums. Specielt Norske test gir jeg ikke meget for . .

Men synes da du skal afprøve nævnte Philips , og få en god returret . Torben her fra Flatpanels har testet en del LCD og valgte selv Sonyen da han skiftede sin Pioneer reference plasma ud . . .
@lennon de eneste tests jeg har kunnet finde er følgende fra følgende side som åbenbart samler alle tilgængelige reviews:
http://www.techspot.com/products/tvs/ph ... 01.129824/
Heri er også fra AVForums https://www.avforums.com/review/philips ... view.12316
Derudover har jeg set en del videoanmeldelser på youtube både GB og DE. I den tyske udgave sammenligner han den med Samsung JS9090 hvor han siger de næsten er på højde med hinanden. Det formoder jeg er et kvalitetsstempel :)

@PeterD Jeg har ikke lige umiddelbart kendskab til de problemer?

Summa summarum nu er tilbuddet løbet ud på sonyen så det står nu 100% fast jeg køber Philips Tv'et. Men ja skal nok sørge for at der er god returret såfremt jeg ikke er tilfreds. I Tyskland er det også 14 dage som i DK sagde de hos forhandleren.
Jeg har reserveret den hos Saturn i Flensborg og henter den i løbet af næste uge.
Hvis alt andet fejler kan man vel altid presse sælgeren i Elgiganten til at sælge Sonyen til de 7777,- i næste uge også :P
Spændende. :)

Jeg tror vi er mange der vil se frem til en lille updatering hvordan du er tilfreds, når der er gået 1-2-3 måneder og du vælger Philips,da der har været en del, måske uberettigede, kommentarer til deres skærme.

Husk at indstille billedet ordentligt.
Går ud fra du kan søge information herinde.

Det er altid rart med brugeranmeldelser/meninger om ens nye tv.

På forhånd mange tak. :)