Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af chicco
Jeg er klar til at skifte mit gamle Samsung plasma, som har taget en masse tæsk fra de små børn, fedtfingre osv. og har ikke umiddelbart et fast budget, men det skal bare være godt - skal bruge primært til film og streaming.

Da anmeldelserne endnu ikke er kommet her på siden, håber jeg det giver mening at spørge, her i forum i stedet.

Jeg har primært kigget på flg:

Samsung UE65KS9505
Samsung UE78KS9005

Hvis man skal tage bedste udbytte kontra pris i betragtning, hvad skal jeg så gå efter - den større skærm, eller den større model med mindre skærm?

Som en outsider kunne LG OLED65E6V også komme i spil.. Meeen den er alligevel også DYR!
Af Mfede
chicco skrev:Jeg er klar til at skifte mit gamle Samsung plasma, som har taget en masse tæsk fra de små børn, fedtfingre osv. og har ikke umiddelbart et fast budget, men det skal bare være godt - skal bruge primært til film og streaming.

Da anmeldelserne endnu ikke er kommet her på siden, håber jeg det giver mening at spørge, her i forum i stedet.

Jeg har primært kigget på flg:

Samsung UE65KS9505
Samsung UE78KS9005

Hvis man skal tage bedste udbytte kontra pris i betragtning, hvad skal jeg så gå efter - den større skærm, eller den større model med mindre skærm?

Som en outsider kunne LG OLED65E6V også komme i spil.. Meeen den er alligevel også DYR!
I min optik er Samsungs topmodeller diskvalificeret pga buen. Jeg begriber ikke, at de ikke har lavet en flad pendant.
Et alternativ kunne være Panasonic DX900 som allerede er testet her på siden, men når vi er oppe i den prisklasse er det svært ikke at kigge på LG's OLED.
Af Supergris
Jeg ville købe dette:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 5x8505cbae

Ikke high-end, men med et rigtigt fornuftigt billede.

Til orientering, er der kæmpe forskel på størrelsen mellem et 65" og et 78", som du selv nævner, og dette vil som regel også afspejle sig i prisen, så nok rimeligt vigtigt, at have dette i baghovedet.

I den prisramme, du arbejder med, vil det være helt utænkeligt, jeg ikke valgte OLED, men jeg synes, de OLED der er på markedet, i de størrelser du efterspørger, er lige pebrede nok, og jeg forventer, teknologien bliver lige en tand bedre og priserne falder betragteligt, indenfor en overskuelig fremtid, så mon ikke, du kan leve med ovenstående anbefaling i et par år frem?
Billedkvaliteten mellem den skærm, jeg linker til, og de skærme du selv har i tankerne, kan jeg ikke forestille mig er særligt markant, uden dog at have sammenlignet direkte.
Allerede næste år, vil jeg, når vi snakker OLED, garantere mere gennemarbejdet teknologi, bedre implementering af HDR samt et betydeligt prisfald.

Nogle vil sikkert hævde, at så kan man blive ved med at vente, men når teknologien er så ny, og nye standarder for fremtidens tv-teknologi skal til at indføres, vil der, næsten sikkert, virkelig være noget at vente på, for den tålmodige sjæl...
Senest rettet af Supergris 16 maj 2016, 20:09, rettet i alt 8 gange.
Af PeterD
Udskifte plasma...

Hånden på hjertet:
Er det så ikke kun OLED der kan nå helt op i billedkvalitet?

O-O

Eller kan LCD/LED MED HDR gøre en forskel der?
Af Supergris
Jeg har ikke personlige erfaringer med lige nøjagtig den model, udover at have set den i butikken, men fagpressen er ret enige om, at det er et klasse-tv, og lige nu, er der en rigtig god pris på det, så det må betegnes som best buy.

Jeg synes, det er et rigtigt dumt tidspunkt at investere i et high-end tv, specielt i de helt store størrelser, da OLED virkelig rykker lige nu.
Hvis du kun vil have det bedste, er der ingen tvivl om, det skal være et OLED, men personligt ville jeg ærgre mig, hvis jeg købte et tv til 50.000 kr., der kunne erhverves for det halve om 6 mdr., hvilket sagtens kan være tilfældet.
Lige nu sker der en masse, både mht. OLED men også 4K (UHD), og Panasonic er jo også kommet med deres modeller, så der vil uden tvivl ske en helt masse, indenfor forholdsvis kort tid.
Af Dr. Krieger
hold da op... inden jeg nåede det sidste af tråden, var jeg ikke sikker på om jeg var på flatpanels, eller en chat side for alkoholikere...

Anyway. for at byde ind på dit aktuelle spørgsmål, synes jeg at du skal gå efter den store model ^^ hvis du har god plads i stuen, så kan det ikke rigtig blive for stort. jeg har også kun hørt gode ting om dem du nævner, men mener at deres specifikationer er identiske hvor det er vigtigt for billedkvaliteten. so go big man :)

oh yeah, til gaming er samsung det bedste valg pt (du nævnte unger ^^)
Af Supergris
Dr. Krieger, man skulle næsten tro, du er skidefuld, hvis du seriøst mener, at det giver mening, at smide 50.000 kr. for et tv, der ikke er OLED...
Selvfølgelig, hvis du virkelig er læge, som din titel indikerer, så er penge jo nok ikke noget problem.
Af PeterD
Syntes "Dr. Krieger" minder mig om en person der har skrevet utrolig meget herinde for en 3-4 måneder siden..Nu bare under nyt brugernavn..

Det er brugen af ^^ og ^^,det gør mig mistænksom...så mangler vi bare et par smileyer..

Hmmmm.. ::l

Anyway(s)...

Velkommen til(bage) og skål:

For lige at slå det fast:

De bedste skærme er stadig OLED: EG910V og EG920. og LCD/LED: J5505, JU7005,CX700, CX725, CX680, CZ950 og Sony X8505C og W705C, samt W8C.