Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle

Ja så gik vores 8år "gamle fjernsyn i stykker.
Så jeg har ledt med lys og lygter på nettet om hvad der kan blive det næste tv.
Vi vil ikke give mere end 7000 kr for det, dog håber jeg at det stadigvæk kan række til et godt tv.
Et større tv end det vi har nu, vi tænker gerne 55 tommer ikke mere.
Jeg ved at der er en masse snak om HDR kompatibel tv men at det er lidt af jungle da de ikke helt er enig om standarden (tænker det var lige som med HD-ready tv).
Men jeg så i elgiganten for næste uge at de har LG 55UH600V til 7000 kr. Men jeg kan ikke finde en dyt om det. Dog kan jeg læse lidt om dens "storebror" (formoder jeg), LG 55UH650V, men det koster også lige det mere. Er der nogen af jer der kender til disse to tv og hvad forskellen er og om de er "værd" at gå efter. Jeg ved at 600V har HDR Pro hvilket lidt gjorde at jeg synes at det var interessant at kigge på.
Derudover er jeg blevet ved med at falde over Panansonic TX-55CX680E som har fået gode anmeldeser på jeg ved ikke hvor mange sites. Det koster lige nu kun 6000 kr, men tror ikke det understøtter nogen form for HDR.

Jeg håber lidt i kan give guide mig lidt i den her jungle hvor det kun bliver gjort svært for forbrugerne at hente info omkring produktet når de ikke kalder fjernsynet det samme om det bliver handlet i elgiganten, power, wuptii, danmark, england osv.

Bedste hilsner
Søren
IPS-panel på low/mid-end LG = nej tak. Køb du hellere 55CX680, hvis du kommer til at sidde sådan rimeligt lige overfor skærmen. Det er er udmærket TV, men det blev altid lidt overskygget af CX700 og CXC725 :) Se evt. http://www.ppradio.dk/panasonic/billed/ ... hd-4k.html for en samlet oversigt over forskellene på modelserierne.

Som MBM nævnte, så glem HDR i den prisklasse. De kan alligevel langt fra gengive det, men det vil betyde at de nok forstår formatet (fx. VP9 profile 2), hvilket 55CX680 - eller andre TV fra 2015 og ældre - ikke gør.

Hvad kommer TV'et til at erstatte?
Jeg ville også gå efter Panasonic skærmen, der er også en test af den herinde på flatpanels du kan læse hvis det er:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1432024397

Der er jo blevet skrevet rigtig meget om emnet IPS vs VA paneler, og som Donoester skriver, at hvis du sidder nogenlunde lige for skærmen ville Panasonic CX680 nok tjene dig bedst.