Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af AESpitsFiya
Hvor meget ved folk om Dolby Atmos? Nogen, der har erfaring med det setup?

Det ser utroligt spændende ud, men det virker ikke til, at markedet er fyldt med det endnu.

Kan setups lave "almindelig" lyd om til Dolby Atmos til fx fodboldkampe osv.?
Brugeravatar
Af hans123
Der er flere med atmos og har også hørt en del setup med atmos.
Meget lækkert. Men da mange har stue bio er lofthøjttalerne ikke vundet ind ndnu..

Nogle forstærke kan lave kunstig atmos. Men ikke noget der er værd at bruge.

Hvorfor vil du have atmos fra fodbold. Der er da ikke meget lyd oven fra under kampe
Af AESpitsFiya
Det er ikke fordi, at jeg nødvendigvis vil se fodbold med det. Det var mere bare "kan den lave lyden om til Atmos til alle tv-udsendelser?". Sådan skulle det nærmere have været formuleret. Hvis jeg ser en tilfældig film på Netflix fx

Jeg har kigget lidt på det Atmos system, som Samsung lancerer. Det er sgu smart med de højtalere, der også smider lyd ud til loftet.

Er Atmos pengene værd over traditionelt surround?
Brugeravatar
Af hans123
Atmos tilføjer en godt lyd oplevelse ,

Prøv at finde et demo sted. Du vil blive overasket
Af AESpitsFiya
Fedt! Det vil jeg prøve!

Jeg læser også kun gode ting om det. Det væsentligste for mig er blot, at det kan lave alm Dolby Surround om til Dolby Atmos (selvfølgelig ikke perfekt, men så det lyder godt). Der er vel kun 100-200 film i Atmos so far.
Brugeravatar
Af hans123
Jeg ville ikke bruge det til falsk atmos,

Nyd istedet de film der er i atmos og alle dem der er på vej.
Af steen6400
Jeg har ikke haft dårlige erfaringer med "falsk" Atmos, så jeg bruger det hele tiden.
Af mhras
hans123 skrev:Atmos tilføjer en godt lyd oplevelse ,

Prøv at finde et demo sted. Du vil blive overasket
Hej Hans,

jeg vil høre om man skal hente demoen selvom man kun har 5.1, eller var det kun hvis man havde et Atmos-setup?