Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har købt et nyt TV hos EL-giganten til min mor. Det går i sort i et minut, og starter så op igen. Nogle aftener virker det uden fejl, og andre aftener bliver der sort skærm 7 gange på en aften.

Hvis jeg sætter kortlæser med YouSee kortet i et andet fjernsyn virker det hele tiden uden fejl. Der er altså ikke noget galt med forbindelsen, kortlæser eller kortet. Fejlen forekommer kun med det nye fjernsyn.

Flere end min mor har set fejlen optræde, inklusiv mig selv. Vi har registreret at det forekommer på alle kanaler, både gratis og betalingskanaler og min mor har taget billeder af skærmen, når den er sort og startet op igen. Vi har ikke noget videoapparat og min mor ville heller ikke kunne finde ud af at betjene det.

Nu har det nye TV været til reparation hos EL-giganten 4 gange, hver gang af to ugers varighed, hvor de ikke kan finde nogen fejl. Første gang jeg indleverede TV’et var til reparation og de efterfølgende gange har jeg indleveret det med besked om, at jeg ville have pengene retur, hvis det ikke blev lavet, men EL-giganten er ikke til at hugge eller stikke i. De siger blot at de ikke kan finde nogen fejl.

Har du gode råd til, hvad jeg skal gøre?

Tak.
En butik har ikke lov til at forsøge, at reparere på samme TV 4 gange. Hvis de ikke kan løse fejlen på 3 forsøg, så har du ifølge købeloven ret til at få dine penge retur, men det kræver naturligvis, at man anerkender at der er en fejl. Hvilket TV er der tale om?
Hej Torben og Hans. Tak for jeres svar.
Det er et Philips 40 tommer pft4100. Jeg har forlangt pengene igen, men EL-giganten sender det blot til reparation, og finder igen fejl. Men de sidder næppe og kigger på det hele tiden, som min mor gør, når hun ser TV om aftenen. Hun har taget mange billeder af det, når det er gået i sort og når det kommer igen. Det går bare i sort, og så er det helt sort et halvt minuts tid, og kommer så igen, og fortsætter hvor det slap, så det virker ikke som om det starter forfra, men det vil jeg kigge nærmere efter næste gang. Jeg kan antageligvis låne et videoapparat i næste uge, og så vil vi optage når det sker. Vi planlægger også at lave en lille film om situationen vi er kommet i, som vi vil uploade på diverse medier, så vi kan få så meget hjælp som muligt til at få løst problemet.
Jeg har prøvet samme problem med en tlf jeg havde købt hos Elgiganten. De havde den inde 3 gange og kunne kun konstatere fejlen den ene gang. På trods af at jeg kunne vise dem fejlen i butikken, så mente de ikke at det var nok til at kunne konstatere en fejl.
Det var først, da jeg nævnte forbrugerklagenævnet og bad om at tale med chefen, at de begyndte at bøje sig.
En video af problemet er en god idé.
Øv. :((

Husk: Forsøgt reparation 3 gange=Penge Retur.

Godt råd; Uanset hvor meget der smøres på, og uanset hvor lave priser de lokker med.

I stedet: Køb japansk.

Ja, det kan være dyrere og det er ikke 100% fejlfrit, men syntes ikke at lide under så mange "irritiationsmomenter i skærmen eller teknikken" som de andre mærker, inden for de første 3 år..

Bare et godt råd..

Om man vil lytte er så en anden sag..
PeterD skrev:Øv. :((

Godt råd; Uanset hvor meget der smøres på, og uanset hvor lave priser de lokker med.

Ja, det kan være dyrere og det er ikke 100% fejlfrit, men syntes ikke at lide under så mange "irritiationsmomenter i skærmen eller teknikken" som de andre mærker, inden for de første 3 år..

Bare et godt råd..

Den telefon jeg omtalte i min kommentar var fra Sony...
Hvad har du til at bakke din påstand op, Peter?
Det er ikke korrektat købeloven siger, at butikken har 3 forsøg til at reparere og derefter skal give pengene retur.

Faktisk bør de kun bruge ét forsøg medmindre der er tale om komplicerede fejl.

http://taenk.dk/gode-raad/tema/kend-din ... aenk_fejl1

http://nyheder.tv2.dk/article/s%C3%A5da ... reres-igen

Men jeg vil også mene, at Elgiganten ikke længere kan spise jer af med "ingen fejl fundet".

Hvilket kamera har din mor, som kun kan tage billeder og ikke tage video?
Både gamle digitalkameraer og mobiler med kamera er da normalt i stand til at optage video.
Mfede skrev:
PeterD skrev:Øv. :((

Bare et godt råd..

Den telefon jeg omtalte i min kommentar var fra Sony...
Hvad har du til at bakke din påstand op, Peter?
Telefoner er vel udmærket.

Sonys Smartphone afdeling bløder dog..
Der har været noget med deres Xperia modeller alligevel ikke var helt vandtætte..

Du kan vel også købe LG,Huawei, Samsung, HTC One A9 (Iphone kopi) Motorola eller den originale Iphone.

Du betaler nok lidt mere hos IPhone og Samsung pga designet.

On topic: Optag lidt video..på mobilen?
og tag det med til butikken (Hvis det overhovedet er muligt)
anders234 skrev:Jeg har nøjagtig samme problem med mit 32 tømmer pft5500 er til rep for anden gang nu ved Bilka håber da godt nok det er i orden når det kommer tilbage
Mit tænder også af sig selv om natten
Har også et pft5500..
Har aldrig oplevet et værre TV. Og ja, det fejler fælt, både med genstart og opstart midt om natten, og så virker WiFi heller ikke.
Philips er klar over det hele, og har holdt massevis af brugere hen i månedsvis med latterlige forklaringer på deres forum.

Godt råd - rør ikke ved Philips Tv overhovedet. Det bliver aldrig en god oplevelse.