Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MikeSTR
Jeg skal til at købe nyt TV, har et ønske om at opgradere på størrelsen og bemærkede, at Elgiganten havde LG 70uf772v på tilbud til 16K, som lader til at være bundprisen på denne model lige i øjeblikket.

Behovet er en smule PlayStation, Netflix/HBO og en masse live sport.

Jeg har altid haft en forkærlighed for at kigge imod sidste års modeller, da priserne naturligvis dykker meget og fordi jeg aldrig har været specielt "fanatisk", når det kommer til, at skulle gå efter topkvalitet mht. TV. Jeg har altid følt, at sidste års modeller endte med at være bedre value for money.

Er der nogen der har en holdning til, om dette TV kunne passe til mig? Og hvis der generelt er en "bvadr" holdning til ovenstående, er der så nogle gode forslag til alternativer?
Af PeterD
Imponerende og overlegen størrelse vi er oppe i! 8-)

Et udmærket 70" TV.

Sortviveauet er ikke i top men ellers ok.

Fra svenske M3:

WebOS flyter på
Smart-tv-systemet i LG:s apparat är WebOS version 2.0, ett operativsystem vi tidigare hyllat för smidigt handhavande. I budgetmodeller är vi vana vid att det går lite trögt i menyerna, men så är inte fallet med den här tv:n. En quadqoreprocessor ser till att det flyter på riktigt bra när vi bläddrar mellan de olika flikarna och apparna i gränssnittet. Och här finns bland annat Spotify, Netflix, Viaplay och SF Anytime.

Den medföljande fjärrkontrollen kan användas på två sätt, antingen med klassisk knapptryckarnavigering eller i gyroläge där du styr en muspekare på tv:n. Det här har länge varit LG:s paradgren på tv-sidan och det är ett väldigt smidigt sätt att navigera runt i appar.

Kräver bildjustering
Tv:n ger riktigt skarp och ljusstark bild, men flertalet av de förinställda bildlägena är helt oanvändbara om du vill ha en något så när verklighetstrogen bild. I standardläget interpolerar tv:n in extrabilder och färgerna är helt off i både sportläget och inställningen för ljusstark omgivning. I menyn kan du korrigera ett gäng mer eller mindre pedagogiskt angivna bildparametrar som ”Superupplösning” och ”önskad färg” på gräs, himmel och hud (i form av siffervärden). Som tur är finns även 2 st ISF-lägen vilket öppnar upp ett antal nya och bättre inställningsmöjligheter för att finjustera färgerna.

Färgåtergivningen i tv:n är riktigt bra, och när vi tittar på 4k-innehåll frånM3 rekommenderar Youtube och från usb-minne blir bilden extremt skarp Men vi saknar lite svärta vilket i sin tur gör att bilden inte blir så kontrastrik som vi önskar. Det här är utan tvekan tv:ns svagaste punkt, men å andra sidan inte konstigt med tanke på prislappen.

Omdöme
En riktigt bra och användarvänlig smart-tv med mycket funktioner. Kontrasten i bilden är inte på topp men i övrigt ger den väldigt mycket för pengarna."

Fakta: LG 55UF772V

Tillverkare: LG, http://www.lg.com/se
Upplösning: 3 840 x 2 160 pixel.
Tv-typ: Edge Led.
Dlna: Ja.
Anslutningar ljud/bild: 3 st hdmi, komponent, scart, komposit, hörlursuttag, optisk s/pdif.
Nätverk: Ethernet & wifi.
Mottagare: Dvb-c/t2/s2.
CI+: Ja, version 1.3.
Operativsystem: Webos.
Ljudsystem: 2.1.
Energiklass: A+.
Storlek (utan stativ): 124 x 72 x 6 cm.
Vikt: 17,8 kg.
Pris: 12 995 kronor.

De andre mærker ligger vel på en 24.000 kr for deres 65", så..
Senest rettet af PeterD 07 maj 2016, 18:25, rettet i alt 1 gang.
Af rasmusbp
Jeg har lige købt samme model blot 65" udgaven.
Umiddelbart er jeg godt tilfreds.
Men ville nok nøjes med 65" til 11k fremfor 70" til 16k. 65" er pænt stort :)

NAD forstærker er koblet til og kører godt med surround. Dog har jeg ikke fået koblet andre konsoller til, men de kan nok ikke styres med magic fjernbetjeningen.
Remoten og OS 2.0 er virkelig lækkert! Dog meget få apps.DLNA kører også som en drøm med subs og de fleste formater pånær ISO.
Af MikeSTR
Tak for input. Det lyder som om, at det ikke er et helt skidt valg, så jeg tror jeg trækker læderet op og ser om det også bliver en god ide i praksis ;)
Af Supergris
Hvorfor skulle han da "nøjes" med 65", nu han har læderet fremme? :)

De sidste par tommer er som regel dyre, men gode.

Om de er pengene værd, må være op til den enkelte...
Af rasmusbp
Husk at skifte billedindstillingerne!
Jeg var tæt på at bytte tv'et pga de alm settings...
Nogle kan bla findes her på hjemmesiden.