Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turbo
Jeg har talt med Elgiganten Svenske support salg - du kan godt købe det via nettet og få det leveret til din adresse i Danmark - det var den mulighed jeg fik tilbudt da jeg kikkede efter mit 55EF950V :)

Hi Kim!

If you want the TV to a store in Malmö you have to visit the store and ask them to order it for you. You can also order the TV online or by telephone 0771-115 115 and get it homedeliverd.

Have a nice day!
Med vänlig hälsning

Amanda
Elgiganten Kundcenter

0771-115 115

Vardagar: 09.00-19.00
Lördag: 10.00-17.00
Söndag / Helgdag: Stängt

http://www.elgiganten.se
Af pdj1974
flatnesdam skrev:Eksempelvis koster 65E6V 5299 euro i Finland (knap 40.000 kr.). Det kan altså betale sig at rejse på ferie i Finland og tage et TV med hjem og stadig spare penge i forhold til de danske priser.
Lad os sige jeg er brændt varm på 55E6, der i Finland kun koster 4.199 (dvs. ca. 31.300 DKK) - hvordan ville du så rent praktisk gribe det an?

Betale en formue for at få et flyselskab til at kaste rundt med den?
Tage bilen og køre de 2x1800 km til nærmeste finske Elgigant? (og det er endda fra Kbh)
Tage færgen fra Stockholm, så køreturen kun bliver 2x700 km?
Eller bruge et fragtfirma? Hvor mange timer og DKK tror du det i praksis vil tage et finde, og få styr på betaling og forsikring osv. før tv'et står hjemme i stuen?
Jeg er er lutter øre :-)
Af Turbo
Jeg har været i Jokkmokk som ligger i Sverige 8 km nord for polarcirklen, der er 2200 km i bil derop fra lidt uden for KBH. Så der er nok lidt længere til en Elgigant i Finland, hehe ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
pdj1974 skrev:Har LG's OLED samme krav til transport, som LED og Plasma, at det skal ske oprejst? Så skal jeg vist have gang i stiksaven for at der bliver plads i Golf'en :-)
Jeg ville være varsom med at transportere det liggende. OLED er i sig selv holdbar, men systemet der driver skærmen (f.eks. bagsiden) er ikke så holdbart

Dengang vi modtog EG960V havde det første eksemplar fået nogle slag undervejs til os og begyndte at vise striber. LG sagde dengang, at de har flere transportskader på OLED end på LCD. Da jeg var i Sydkorea og se de nye skærme knækkede hvad der lignede en af transistornettets horisontale moduler, på den der magnet-OLED, der er under 1 mm tynd. Så kom der er en horisontal streg ind over skærmen.
Af pdj1974
Rasmus Larsen skrev:Jeg ville være varsom med at transportere det liggende. OLED er i sig selv holdbar, men systemet der driver skærmen (f.eks. bagsiden) er ikke så holdbart
Så skal jeg altså leje en bil til turen :((
Turbo skrev:Jeg har talt med Elgiganten Svenske support salg - du kan godt købe det via nettet og få det leveret til din adresse i Danmark
Interessant! Jeg har flere gange forsøgt at ringe til den finske Elgigant idag, men kan ikke komme forbi deres telefonsluse, og fatter ikke hvad den siger. De har også helligdag idag, så de har sikkert lukket. Surt, for det er selvfølgelig et tilbud der kun gælder idag :(

Der er vel ikke nogen der kender en side a'la http://www.shopusa.com, bare i Finland? O-O
Turbo skrev:Jeg har været i Jokkmokk som ligger i Sverige 8 km nord for polarcirklen, der er 2200 km i bil derop fra lidt uden for KBH. Så der er nok lidt længere til en Elgigant i Finland, hehe ;)
Google Maps siger at der er 1794 km fra Rådhuspladsen til Rovaniemi, hvor der ligger en Gigantti :-)
Den siger også, at der er 1772 km til Jokkmokk, så I tog sikkert ikke den korteste rute 8-)
Af flatnesdam
pdj1974 skrev: Lad os sige jeg er brændt varm på 55E6, der i Finland kun koster 4.199 (dvs. ca. 31.300 DKK) - hvordan ville du så rent praktisk gribe det an?

Betale en formue for at få et flyselskab til at kaste rundt med den?
Tage bilen og køre de 2x1800 km til nærmeste finske Elgigant? (og det er endda fra Kbh)
Tage færgen fra Stockholm, så køreturen kun bliver 2x700 km?
Eller bruge et fragtfirma? Hvor mange timer og DKK tror du det i praksis vil tage et finde, og få styr på betaling og forsikring osv. før tv'et står hjemme i stuen?
Jeg er er lutter øre :-)
Jeg sagde ikke at det var nemt, men blot at det kunne betale sig. Der er vel en grund til at Elgiganten kan tillade sig at køre med priser der er så meget lavere i Finland end i resten af Norden, Varerne kommer måske endda fra det samme centrallager. Pointen gik på at der er noget rivende galt med Elgigantens priser her i DK.
Af Turbo
Kan du ikke Finsk, det er for dårligt, hehe - jeg har en Finsk ven der kommer hver sommer, jeg fatter heller ikke en brik når han taler med sin kone i telefonen, hehe. Men han kan til gengæld forstå det meste Dansk, de har Svensk i skolen i Finland.
pdj1974 skrev:Google Maps siger at der er 1794 km fra Rådhuspladsen til Rovaniemi, hvor der ligger en Gigantti :-)
Den siger også, at der er 1772 km til Jokkmokk, så I tog sikkert ikke den korteste rute 8-)
Det høre med, det er 40 år siden - der var der ingen motorvej nord for Stockholm eller andre sådan nogenlunde lige veje, det var zik-zak og den sidste 1/3 af vejen der op var grusvej den gang, hehe.

Der var et side spring fra tråden - sorry til dem der ikke kan tåle det :)
Af Turbo
flatnesdam skrev:Der er vel en grund til at Elgiganten kan tillade sig at køre med priser der er så meget lavere i Finland end i resten af Norden, Varerne kommer måske endda fra det samme centrallager. Pointen gik på at der er noget rivende galt med Elgigantens priser her i DK.
Sverige er tit i samme niveau som Finland - læs post #231757 ;)
Af pdj1974
Lækkert! Hvis ikke det var fordi at Elgiganten i Finland forleden havde kampagne på 55E6 til ca. 31.300 så var jeg sprunget på den 55B6'er med det samme! Jeg har et lille fli af håb, om at Elgigantens overpris dækker over at de planlægger at lave en kampagnepris på enten E6 eller B6 tæt på lancering.
Af pdj1974
Den lokale Elgigant i Aalborg har en 65E6V opstillet til demo, og jeg fik leget lidt med den. For pokker den er flot og har et fantastisk billede! Men jeg kunne ikke lade være med at undre mig over at de havde sat en ekstern soundbar til den. Jeg spurgte en af medarbejderne, om ikke det var en fejl at gøre på E6 modellen, men han fortalte at det slet ikke var en stand Elgiganten havde lavet. Det var derimod en stand LG havde betalt for at have stående, og LG havde konfigureret den med ekstern soundbar og havde forbudt Elgiganten at ændre konfigurationen. Da havde jeg dog allerede slået den fra, så det er den sikkert stadig :-)
Eneste "øhhh" jeg oplevede, var at lyden var meget forskellige i de forskellige demoer den kørte. Nogen så jeg med volume på 35-40, og andre skulle helt ned på 13-15 stykker. Håber det var demoerne der var underlige, og ikke et problem med E6 som måske endda er årsagen til at LG bruger den eksterne soundbar.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 203