Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Lige præcis PeterD. Jeg kunne heller ikke finde noget. Gik ud fra at det bare er fordi det er nyt.

hmm, tror jeg hopper over i elgiganten fields i morgen. Der er en dude derovre der var rimelig chill sidst, og kendte til sit shit. (Han forsøgte på ingen måde at sælge, og henviste mig til alle mulige webshops osv.)
PeterD skrev:Det er ikke fordi nettet oversvømmes af gennemarbejdede tests/reviews af 43" LG UH610V...hos de førende almeldelsessider..

Plejer ikke at være et godt tegn.

Er der noget jeg overser?
Ja, at tvét er så nyt, og i en irregulær størrelse, så det ikke er blevet testet endnu.

Det er et IPS-panel, med de fordele og ulemper, det nu engang har.

Jeg ved godt, du tror, det er noget lort, bare fordi, det er et LG...

"Intet nyt, er godt nyt!"
Der er 14 dages returet så prøv det. Så ringe er Lg tv ikke . Synes bare størelsen på 43 tommer er en lille skærm , men er det størelsen du skal bruge så prøv den da .
Til den pris vil jeg være bange for der er tale on fake-UHD, altså hvor der er brugt et panel med RGBW pixels i stedet for bare RGB. På den måde kan skærmen blive mere lys, men skærmen mister jo noget opløsning. Tag endelig en lup med, og løb skrigende bort hvis det er tilfældet.

Se mere her: http://www.hdtvtest.co.uk/news/rgbw-201510084189.htm

Det er måske ikke så meget fordi det kan ses med det blotte øje, det er mere det svinske princip i at gøre det og stadig kalde det "4K" uden skrupler.
Jeg var ude og kigge på det igår da jeg havde fået et tilbud om 49" UH610 til 3999,-

Jeg kan kun sige at billedkvaliteten skuffede mig fælt. I særdeleshed motion-delen var ganske skrækkelig (i mine øjne). Der var et ufattelig ringe billede ved eksempelvis ternede skjorter og panoreringer.

Jeg har i hvert fald personligt besluttet mig for at finde et andet TV :-)
Supergris skrev:
PeterD skrev:Det er ikke fordi nettet oversvømmes af gennemarbejdede tests/reviews af 43" LG UH610V...hos de førende almeldelsessider..

Plejer ikke at være et godt tegn.

Er der noget jeg overser?
Jeg ved godt, du tror, det er noget lort, bare fordi, det er et LG...
Nej, nej LG laver da glimrende skærme.

Se bare deres OLED skærme.