Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror ikke der er så mange TV der opfylder dine krav. Mht. fullHD og 37" så er det også allerede nævnt at du ikke vil få noget ud af den opløsning fordi du skal sidde med næsen helt oppe i skærmen.

Loewe har en løsning med DVB-C og harddiskoptager:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/bil ... _soelv.htm

Af andre alternativer så har Beovision 9 også harddiskoptager og FullHD i den nye version. Jeg ved ikke om der er kommet et DVB-C modul til den endnu. Men prisen er ca. den samme som en ny Suzuki Swift med sportspakke og terning i forruden...

Du er jo selvfølgelig klar til at betale for at få alle disse herligheder pakket i samme kasse, ikke sandt?
Af ABHolm
Det er en kollega til mig der gerne vil have det hele i en pakke, men han finder nok osse ud af at det er for dyrt endnu.

MHT 1080p eller ej, så mener jeg personligt at jeg gerne vil have et fuldt HD panel, da jeg så på nuværende tidspunkt har sikret mig så godt som jeg mener jeg kan til at vi får full HD tv i Danmark.

Har allerede et Sharp XD1E 1080p i 37", plus Selector HD og Samsung dvd afspiller i 1080p. Og jeg er glad for mit kniv skarpe billede, både på dvd, men også på tv.

Så jo jeg mener sagtens man kan få noget ud af 1080p - hvorfor ellers lave det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal jo se på et fullHD signal før du får noget ud af det. Hvis du følger det link der blev givet før, så vil du se hvordan siddeafstanden skalerer med størrelsen på TV'et og med et 37" fullHD TV skal du sidde RET tæt på for at få det fulde udbytte af 1920x1080 pixels!

Men som du selv siger: Hvor så købe det og det er jo netop vores pointe. Man behøver ikke købe det med mindre skærmen er stor nok.
Af Scrat
En Loewe Individual Compose i 40" til 39.999 eller i 46" til 46.999 kr. fås med Full HD, dvb-c tuner og indbygget hdd. Det er en superfed skærm med kanon billede og rigtig pænt design...men det må det selvfølgelig også gerne være til den pris ;)
Kan godt nok ikke finde den på hfk´s hjemmeside men du burde kunne se den i en af butikkerne.
Af TYBO
Scrat...godt fundt...troede ikke det var muligt :)

Men...sikke en pris.

Du kan roligt tage panasonic PX40'en da den også kan tage et 1080P signal ind og det er det som er vigtigst.

At den så ikke kan vise det og man alligevel ikke kan se det er en anden sag...men du har sparet en masse penge.
Af prebenkvist
SHARP har en model på vej, med DVB-C tuner indbygget, den kommer i 2 størrelser 46" & 52" (LC46/52HD1E).
Udover DVB-C tuner har den også DVB-T og DVB-S tunere, samt indbygget 160 GB harddisk.

Mvh

Preben Kvist
Af TYBO
LC46 ser ud til at koste ca. 13000
Men hvor ser du den 160GB HD ?
Af prebenkvist
Det har Sharp kundeservice oplyst. Jeg ved dog ikke om der findes flere versioner f.eks. med og uden HD. Hvor har du fundet prisen ?

Preben
Af prebenkvist
Det hedder jo ikke HD1E, så det tror jeg ikke.

Preben
Af koden
drop 1080 og kig på denne LG 37LT75