Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan læse vores gennemgang af døde pixels her:
http://www.flatpanels.dk/monitorbegreber.php#3

Sidst i dette kapitel besvares dit spørgsmål og er du doven så er det korte svar nej - du kan ikke massere den til live igen. Transistoreren sidder desuden så langt bagved frontpladen at du ødelægger adskillige andre ting før du er færdig.
Af Wired
Ak, da jeg læste dit indlæg slog det mig at jeg nok burde have ledt jeres side igennem inden jeg postede mit indlæg.

Har du nogen anelse om hvor stort et problem pixelfejl er, altså om ens "frygt" for at få en skærm med pixelfejl er overdrevet? De bliver vel bedre og bedre til at undgå dem (teknologi el. produktionsmetode eller noget..)?

I mit tilfælde er der tale om en skærm på 1920x1200, så måske jeg slet ikke vil lægge mærke til evt. døde pixels.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har selv oplevet pixelfejl på 2 af de skærme jeg har haft indtil nu, hvoraf den ene var dækket af garantien. Jeg skal ikke udtale mig om den generelle fejlprocent, men Samsung har ofte en ret god kontrol af deres S-PVA og PVA paneler - også på de paneler der benyttes af andre skærmfabrikanter.

Om man lægger mærke til den kommer meget an på farven. En rød pixelfejl er ret tydelig hvorimod en blå eller helt sort kan være mere tilgivende.