Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
Blot til orientering:

Du kan altså få flere gode skærme under 50" UDEN UHD..

Næ, hvornår begynder TV2 og DR, 6'ern og kanal 5 at vise formatet..?

Der kan gå år og så koster det sikkert ekstra..

Fokusér hellere på hvor godt skærmen er til at levere et godt resultat end UHD eller ej.

Ellers kunne man ligeså godt købe dette:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -u50s7806s
Af K83
Har godt hørt at UHD i str under 60" ikke skulle give nogen mærkbar forskel, men som andre også nævner er der svært at finde en ny god skærm i maks 48" som ikke har UHD.

Men der mildest taget mange modeller at vælge imellem selv i klassen 5-6000kr, og må indrømme det er svært at gennemskue... Så det er rigtig brugbart med alle jeres inputs.

Sad og så alle producenternes 2016 skærme igennem her på siden og det lyder jo (desværre) alle gode.

Så skulle nogen have en anbefaling eller to så sig endelig til.
Af lennon
Nu bruges skærmen jo også til andet end film og levende billeder. Jeg har selv - som hobby fotograf - en forventning om at still billeder tar sig bedre på en 4k skærm ( uanset størrelse) , med bla bedre detaljeringsgrad . . ?
Af Grandahl
PeterD er der nogen der har sat en sløjfe på dig? du gentager dig selv igen og igen omkring din modstand på UHD.

K83 du har fået masser af bud på et tv allerede, hvis du vil købe en 2015 model er det ved at være på tide inden de forsvinder, og dermed de favorable priser også.. Ellers må du betale noget mere for en 2016 model.
Af Bent odense
K83 skrev: Sad og så alle producenternes 2016 skærme igennem her på siden og det lyder jo (desværre) alle gode.

Så skulle nogen have en anbefaling eller to så sig endelig til.
Som Grandhal skriver beslut dig om du vil købe en 2015 model eller vent til 2016 modellerne komme ned i pris om de er så meget bedre kan kun test brugeranmeldelser vise.
Af PeterD
Du har 14 dages returret, hvis du ikke er 100 % tilfreds.

Min mening er underordnet og kun baseret på faktuel viden og ikke reklame.

Nu er tilbudet på 7777 kr for et 55" alligevel slut og så kan det hele jo være ligemeget.

God Weekend. ;)
Af Mfede
PeterD skrev:Kan godt se at Grandahl og Mfede VIL have dig til at købe 7005.

Så må du hellere gøre det inden de bliver sure.

Nu er tilbudet på 7777 kr for et 55" alligevel slut og så kan det hele jo være ligemeget.

God Weekend. ;)
Det var sgu da noget underligt noget at skrive, PeterD.

Jeg vil have ham til at købe det TV, som passer bedst til ham. Hvorfor skulle jeg dog blive sur, hvis han for sine egne penge valgte noget andet?

Det er fakta, at JU7005 har et lavt input lag og dermed er ideelt til PS3+PS4.
Af PeterD
Mfede skrev:
PeterD skrev:Kan godt se at Grandahl og Mfede VIL have dig til at købe 7005.

Så må du hellere gøre det inden de bliver sure.

God Weekend. ;)
Det var sgu da noget underligt noget at skrive, PeterD.

Jeg vil have ham til at købe det TV, som passer bedst til ham. Hvorfor skulle jeg dog blive sur, hvis han for sine egne penge valgte noget andet?

Det er fakta, at JU7005 har et lavt input lag og dermed er ideelt til PS3+PS4.
Sorry. Så fik jeg formuleret mig forkert.

Det er klart hvis man gamer 70-80% af tiden og ser TV 20-30% af tiden, så er det ideelt med et lavt input lag og her er JU7005 ganske glimrende. (Sidste år og før var det Sony..I år (2015) Samsung..Hvem mon det bliver i år? (2016)

Hvis man bytter om på tallene er der også andre mærker der kommer i spil.
Her tænkes på Sony, Panasonic og vel også et eller andet sted LG

(Desværre tales der ikke så meget om LG og Philips i disse tråde..)
Af Preben Jensen
Jeg ville nu nok mene at x85c er lige så god at spille på pga motion og ingen stutter, det mest jævne og flydende billede jeg har oplevet når jeg spiller og jeg har haft alle slags skærme, Samsung, LG, Sony osv, personligt mener jeg at micro stutter ødelægger mere når man spiller end 10 ms. Og det er jeg ret sikker på mange gamers vil give mig ret i.
Af Supergris
Trådstarter, hvordan kan du stadig mangle anbefalinger?
Køb nu bare det tv, der er indenfor dit budget, i det mærke du foretrækker.
Husk at SIZE matters, så hvis du har pladsen og pengene, så gå ikke under 55".
Uanset hvilken af de modeller, der er blevet linket til, du vælger, vil du ikke gå galt i byen.
Sandsynligvis får du en bedre skærm, hvis du smider flere penge, men en 55" , i det mærke du foretrækker, til 7.777 kr., der bliver rost både af anmeldere og brugere, så er der vist ikke mere at tænke over.
Hvis du synes, det er for dyrt, eller for stort (hvilket det ikke er, med mindre, du fysisk ikke har pladsen), så vælg et af de 2 andre, jeg har linket til.
Trods alt, er det kun et tv, vi snakker om.
Hvis du køber hos Elgiganten eller lignende, kan du fortryde dit køb, så kom ud af busken, og lad være med at spekulere længere over noget så simpelt. Det er livet sgu for kort til...
Af K83
Jeg efterspørger en skærm på max 48/49" og stort set alle snakker om det mindst skal være 55"... Det kan da ikke være så svært at forstå?

Så ja jeg bliver ved med at efterspørge anbefalinger når de fleste af dem jeg for ikke passer til vores rammer her i hjemmet.

Og Supergris: hvis livet er forkert til at tænke over valg af tv, hvorfor dælen er du så medlem af et site der udelukkende om nye tv og køb heraf? ;)
Af Mfede
Preben Jensen skrev:Jeg ville nu nok mene at x85c er lige så god at spille på pga motion og ingen stutter, det mest jævne og flydende billede jeg har oplevet når jeg spiller og jeg har haft alle slags skærme, Samsung, LG, Sony osv, personligt mener jeg at micro stutter ødelægger mere når man spiller end 10 ms. Og det er jeg ret sikker på mange gamers vil give mig ret i.
Det er selvfølgelig helt i orden, at du har den mening.
Min anbefaling er på baggrund af rtings rangering og hvad der har stået her på flatpanels.
Rtings: http://www.rtings.com/tv/reviews/by-usa ... aming/best