Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
Grandahl skrev:
HHansen skrev:tjaaaaa der er godt nok meget forskel i pris ;;)

Det har du ret i, kan se at både sonyen 8505 og Samsung 7005 koster 15000kr pt i 65"... Det er meget..

Hold et øje med Pricerunner for tilbud, webhallen og de andre steder..

Ellers må du jo bare holde dig til 55" hvis pengepungen bløder for meget ;)
Du burde kunne få X85 ned på en 11-12 K i Elgiganten, hvis du taler rigtig pænt til dem og roser farverne på deres arbejdstøj...

55" kommer nok ikke meget længere ned end 7.777...
Af Supergris
Krakadoom skrev:
Jeg gider i hvert fald ikke se film som var det en tenniskamp. 55" for 4 meter lyder dog passende. Større ville være for voldsomt (og vulgært) imo.
Sidder du og drejer hovedet, når du smutter i biffen. Nej, vel.
Jeg snakker af erfaring. Gør du?
Jeg kører selv med projektor, med ca. 4 m. til lærred, som er på 112", så mon ikke, en 55" på INGEN måde, vil synes for stor?
Det er i høj grad en vanesag, men der går som regel ganske kort tid, før man ikke har lyst til, at se på en mindre skærm, så hvis det er dig, der har bukserne på i hjemmet, så sørg for, konen ikke får det afgørende ord.
De har en tendens til, at foretrække små skærme, der ikke fylder for meget.
Rent billedmæssigt, vil du ikke gå ned i kvalitet, ved at vælge en større skærm, og du skal ikke være bange for, at dine øjne bliver dårlige...
På sidevæggen har jeg en 50", som næsten aldrig bliver brugt, men ved konsolspil, er teksten ofte så lille, at jeg har meget svært ved, at læse den.
Af LBC
Jeg sidder lige nu med 3.5m til et 55", og det er til tider lige presset nok, især når man ser film, med black bars, i top og bund.

Jeg vil på ingen måde anbefale dig, at købe under 58" til en afstand på 4m, det kommer du til at fortryde. 60-65" vil være bedst, og 65" bliver på INGEN måde for stort fra 4m afstand!
Af allando
Jeg sidder ca. 3 meter fra mit TV. Da jeg for 2 år siden skiftede fra 50" til 65" var det bare så fedt...nu kunne jeg nemt klare et 78"...man fortryder under 65" 8-)
Af soko
Krakadoom skrev:
En skærm kan aldrig blive for stor, med mindre, du sidder med snotten begravet helt oppe i den.
Jeg kunne ikke være mere uenig. Så snart man skal begynde at sidde og dreje hovedet og ikke bare kan overskue hele skærmen, så er den blevet for stor.

Jeg gider i hvert fald ikke se film som var det en tenniskamp. 55" for 4 meter lyder dog passende. Større ville være for voldsomt (og vulgært) imo.
Jeg er så helt uenig i dine betragtninger.

Har selv en 55" og sidder ca. 3 m væk - den næste bliver 65" eller måske 75 (hvis der kommer et super tilbud, eller jeg vinder i Lotto)
Af Martin Sjøstrand
Krakadoom skrev:
En skærm kan aldrig blive for stor, med mindre, du sidder med snotten begravet helt oppe i den.
Jeg kunne ikke være mere uenig. Så snart man skal begynde at sidde og dreje hovedet og ikke bare kan overskue hele skærmen, så er den blevet for stor.

Jeg kunne så nok ikke være mere uenig med det du siger. Vi har en 63" på ca. 3 meters afstand... det er skønt! Selv min kæreste der ikke på nogen måde går op i det, gav sig efter lidt tid, og indrømmer at det er lækkert.

Af ren nysgerrighed, føler du så også at en tur i biografen er en for voldsom (og vulgær) oplevelse?
Af lennon
Som jeg nævnte tidligere i tråden , så må man afgjort respektere at nogle synes et TV rent møbleringsmæssigt kan " fylde" for meget i et stuemiljø .

Det værste ved at eje et stort TV (60" plus) er, at der simpelthen ingen vej er tilbage . . ! Jeg er selv voldsomt tiltrukket af OLED, men 55" - som jeg kan betale - er ganske enkelt ikke et tema , når man nu har vænnet sig til 63" . .
Af pkmadsen
Ja de 65 tommer jeg har knap 3 m hen til er også tilpas, og skal absolut ikke ned i størrelse. Så der må spares op til 4k Oled i den størrelse..
Af flat
HHansen skrev:Hej ... jeg er faldet for samsung ju7005 i 55" men vil bare gerne lige høre om størrelsen er fin nok når afstanden ca er 4 meter :)
Hjemmebiograf-agtigt? Mindst 100" ved 4m.
Af Dare_Devil
Jeg har lige bestilt 55" til 2 meter 8-) . Jeg er dog i tvivl om, om det bliver for stort. I så fald kommer der et Sony X85C billigt til salg i Aarhus :D