Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kennyiver skrev:
KBW skrev:Det vigtigste må være om de har fjernet nær-sort problemerne!
I det link jeg henviser til, har en ny ejer lagt nogen billeder op med 1,3 og 5 % i lys, det ser rigtig godt ud!
Men det vil altid være et kompromis når skal vælge hvilken skærm teknologi man vil købe. Og de vil altid forbedre dem året efter. Sådan har det jo også været med både LCD og plasma, som også er blevet bedre med årene. Men det ligner og lyder som om de har bedret skærmene væsentligt i forhold til sidste års modeller, så jeg tror i års modeller er gode udgangspunkter for fantastiske skærme de næste par år. Man kan jo altid vente på noget bedre næste år ;)
Vil sige at I dit link viser billedet i post 36 både de vertikale striber og vignetting. Og det siger ikke noget om problemerne med støj og pixelering i nærsort områderne. Vi må afvente flere brugertest og test i magaziner!
Rasmus Larsen skrev:Jeg har 3D på den ene af to skærme herhjemme. Jeg bruger det aldrig og kommer ikke til at savne det. Jeg begynder i stedet at lege lidt med alle de nye VR-headset. Langt, langt bedre oplevelse anyways.

Jamen så vidt jeg ved, så er det reelt samme panel i G6, E6, C6 og B6. Så det passive 3D-filter på fronten af panelet er nok bare fjernet på B6. I praksis kan jeg ikke se at det skulle føre noget dårligt med sig, faktisk tværtimod. De to første er naturligvis lidt specielle fordi de er skabt nærmest på en glasplade. Men vi må nok efterprøve tingene, når vi får fat i en af skærmene til test :)
Ham her lyder noget positiv overfor det ;;) fra linket, post 459
"Godmax...
Great OLED - Yes and I had a 9500 for 45 days which I thought was a awesome TV too..
No banding problems for me...
I used to hate 3D but the OLED converted me to a big fan of 3D - I had 3D on my Elite ProFD too which was OK but this is a league apart - and I love the passive 3D goggles with he LG OLED - very comfortable than the rechargeable heavy ones for the Sharp Elite. You must experience 3D on a OLED - that will be a eye opener ... I will get Mad Max Fury Road 3D and watch tonight.
Now only if I can get similar 3D experience in my theater..

Glitter Cinema Now With 28 Channel 30 Speaker ATMOS

I have watched Blu Ray - part of Everest 3D
A bunch of HDR on Amazon Video App
Netflix 4K stuff.
Fox News a bunch - I love the way this TV upscales 1080p - very smooth and great looking picture..
Some youtube 4k 3D
I don't have a 4K player yet I am waiting for the Panasonic to arrive.

This TV has kept me away from my primary theatre for many days - and that says it all."