Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mcmejsner
Hej Alle

Kærsten og jeg er lige flyttet i række hus, og skal selvfølgelig have større TV i stuen. Har fra gl. lejlighed Samsung 32" M61, som så ryge i soveværelset

jeg har så været inde og kigge lidt, og er lidt hooked på noget plasma i 42", og fandt denne Panasonic TH-42PZ70E.

Er der nogen som har nogen erfaring med denne, eller infomation.

Den kan findes her til 15499,-

http://geco.dk/product.asp?product=1090&sub=5&page=1

Jeg ville dog gerne lidt ned i pris, så jeg er åben for andre alternativer, og kan også gå lidt ned i størrelse.

Den skal bruges hovedsageligt til Analog signal, dog gennem antenneforening, så signalet er helt fint. Der bliver så tilsluttet dvd via HDMI og Xbox360 via komponent, og vil ikke gå under 1366x768 i opløsning.

Det SKAL ikke være PDP, men må også gerne være LCD.

Nogen gode råd?
Af FlipFlop
Jeg har købt netop det tv i geco og det stilles op så snart jeg har fået ordnet de sidste ting i min nye lejlighed.

Jeg har haft lidt gang i det og det er sku lækkert.
Af TYBO
Du skal lige gøre op med dig selv om du vil bruge så mange ekstra penge på specifikationer som du alligevel ikke kan se.
Hvis du i stedet taget PX versionen er du ca. nede i det halve i pris og har ca. det samme TV.
Du har jo alligevel ikke noget som skal køre fullhd og så er det mange penge at smide ud på ingen ting.
Af mcmejsner
FlipFlop - Du må endelig melde omkring din oplevelse af fjernsynet.

TYBO - Tja, jeg har en Xbox360, som jo godt kan køre 1080p, og går derudover med planer om at bygge en media pc med blueray drev, hvis jeg lige kan finde de rigtige dele, så ved ikke om spec'sne er helt skudt ved siden af. Men kigger da også lige en gang på PX'en.
Brugeravatar
Af azrael
Jeg ville nu snarere blive bekymret over det svinehøje (peak?) strømforbrug på 494W for 42"... :)
Af mcmejsner
Det er også en ting som bekymre mig, og gør at jeg hælder lidt over til LCD, men spørsmålet er hvor stor en betydning det vil være i sidste ende.

Spekulere også lidt i et Samsung LE40M87BD, da det også er billigere, men er lidt sart når det kommer til sorte nuancer. Nu har jeg endnu ikke fået kigget rigtigt på den model endnu.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
TYBO skrev:Du skal lige gøre op med dig selv om du vil bruge så mange ekstra penge på specifikationer som du alligevel ikke kan se.
Hvis du i stedet taget PX versionen er du ca. nede i det halve i pris og har ca. det samme TV.
Du har jo alligevel ikke noget som skal køre fullhd og så er det mange penge at smide ud på ingen ting.
På traditionelle DVD og Tv signaler synes jeg nu også der er sket noget siden PX70. Jeg vil tro, at det primært hænger sammen med det kraftigere billedkredsløb i PZ70 og PZ700, men hvis man vurderer billedkvaliteten ud fra et generelt synspunkt, synes jeg nu, at der er noget at hente på PZ70 og PZ700 fremfor PX70.
Af TYBO
Men PX7 koster jo kun 7999kr.
Er det andet virklig dobbelt så godt ?
Klart at det nok er et bedre TV men hvis man tænker lidt på økonomien i det så synes jeg at det er spild.

Husk at hjemme i stuen har du ikke 2 TV foran hinanden som du kan vurdere efter.

At billedet måske er en anelse dårligere på den ene i forhold til den anden gør ikke den store forskel....i hvert fald ikke 7500kr værd...

Men ok har man pengene og de brænder i lommen så gå da efter den dyre løsning :)

Om 1 år så er prisen på den dyre sikkert nede i samme pris som PX'en og så kan du købe den dyre...smide PXen ind i soveværelset og 32"eren ud på lokummet....til samme pris :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PX7 har ikke højttalere, så med mindre den er sat til et anlæg, så er der ikke meget sjov i den model. Den mangler desuden en hel del tilslutningsmuligheder.
Af mcmejsner
ahh.. så ryger 32" nok ind på arbejdsværelset og 17" på toilettet.. :p

men tak for de gode råd.. Tror jeg lige prøver at tage et kig på PZ70 og ser om jeg falder for den.

Tak for responsen indtil videre, og hvis der er flere forslag, så kom endelig med dem.
Af TYBO
Sludder der står jo: Stereo / 20 Watt / 2 højttalere på den PX7.
Hvor ser du at der ingen højttallere er ?
Der er vel bare 1 HDMI port på den mod 2 på PX70 og 3 på PX700
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sammenlign data med hvad der står for PX70/PV70 på Panasonics hjemmeside. På de andre modeller er der beskrevet at det er 2-vejs højttalere der sidder i. Jeg tror de 2x20W går på udgangseffekten hvis du sætter dine egne højttalere til.
Af TYBO
Hmmmm ja ser ud til at du har ret. Det er da max misvisende.
Brugeravatar
Af azrael
Iflg. det tyske Panasonic site er der højttalere i. :)