Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Casper C
Preben Jensen skrev:Jeg har ikke set 55" modellen i et mørk rum eller med svagt lys, men jeg har set den i en oplyst stue og jeg kunne ikke se noget ved normal brug.

Den så meget fin ud, lignede min 65" bare lidt mindre :)

Det er ikke min skærm så jeg har ikke pillet og leget med den, kun set den når jeg er på besøg.

Det med begbelysning er mest folk der ser tv i mørke rum, hvis der er lys i rummet og skærmens belysning matcher det omgivende lys tror jeg ikke der er nogen synlig forskel.
ok tak Preben. Jeg skal ud og se på lidt af hvert og se om jeg kan beslutte mig.
Havde virkeligt overvejet Panasonic cx800, fantastisk billede, men problemet ligger desværre i fødderne, da mit tv-borg er for lille, har ikke plads til større.
Så hvis jeg kan finde samme konkurrent som cx800 fra Sony, og sammenligne kvaliteten, samt et håb på at foden er midt i, så er det helt perfekt.
Af Casper C
Preben Jensen skrev:Fødderne kan ikke flyttes ind mod midten på Panasonic'en? har du undersøgt det?

Foden på x85c sidder i hvert fald lige i midten
Jep var inde i Panasonic center, desværre så er cx800 lavet sådan at fødderne sidder helt ude i kanten af tv'et, og kan IKKE justeres, se her:

http://www.flatpanels.dk/billeder/Panas ... 0_wide.jpg

Det er virkeligt ærgerligt, da pladsen er træng i min stue.
Leder efter et Sony tv i tilsvarende klasse, med fod i midten.
Kan godt være x85c kan leve op til mine forventninger, selvom det nok er en klasse eller to under cx800 vil jeg mene.
Af Casper C
Preben Jensen skrev:Ah øv :( ellers et flot TV det Panasonic CX800
Hvad er egentlig din betragtningsafstand fra dit 65"?
Jeg er nemlig lidt i tvivl om jeg kan nøjes med kun et 50".
Jeg har en afstand på 2.5 meter fra tv-bordet. Visse hjemmesider hvor man kan udregne dette, viser at jeg burde have et 55" - 62" tv på en afstand mellem 2.5 - 3 meter. Hvor andre siger 48" - 50". Altså hvis jeg vil opleve de 4k fuldt ud, men er lidt i tvivl.
Jeg sidder 3 meter væk, umiddelbart vil jeg mene at 50" måske er lige lidt for lille, jeg tror du vil blive mest glad for 55"+ lige når man får et nyt TV der er større synes man jo altid der er stort og flot, men jeg ville faktisk have købt en 55" men jeg kom sku til at flippe lidt ud og købe en 65" :D Og det er jeg virkelig glad for. Men det er jo også en smagssag :)

Man kan sidde virkelig tæt på en 65" der viser 4k uden at det gør noget, men detajler forsvinder hurtigt når man kommer for langt væk.

Kan sagtens være at du vil blive glad for en 50" men du burde nok lige tænke det grundigt igennem.
Jeg sidder med 2,2 m til tv bordet og 2,5 m til skærm på mit UE55JS9005.
Når jeg ser uhd, kan jeg sagtens flytte nærmere på og sidde 50 cm fra skærmen og opleve at billedet er totalt flot som på et kvalitetsfoto. Derved bliver skærmen også enormt stor i synsvirkning og med 4 k kan du bare rykke nærmere på, men og der er et men.
Ikke alle anbefalede tv fabrikaters skærme på forummet står flotte billedmæssigt, som de kan.
Og noget andet. Nogle tvudsendelser sendes stadig i dårlig opløsning, og med et endnu større tv, hvilken synsoplevelse giver det?
Så køb eller end bedre. Få et tv med hjem på prøve i 14 dage, Inden du beslutter dig.
Med ønsket om et godt køb.
Af Casper C
Tak til jer alle gutter. Faldte skú i fælden og købte et 65" x85c hos Elgiganten, weekend tilbud til 12.999 kr. Synes jeg skú er billigt for et 65". Man kan næsten ikke få et 55" til den pris. Glæder mig til at opleve tv'et fuldt ud :).
Af Casper C
Preben Jensen skrev:Sejt! :D

Tillykke Casper! :)

Håber at du bliver lige så glad for det som jeg er blevet for mit :)
Tak :D.
Jep håber jeg også, målte lige mit tv-borg og pladsen inden jeg bestilte det, det kommer til at passe helt perfekt i stuen ;)
Af Casper C
Hej igen gutter,

fik mit tv i torsdags, og jeg må sige, jeg er godt nok tilfreds med alt indtil videre :D. Har fået testet alt på det, pånær HDD optagelse(endnu).
Men til jer der har netop denne model, jeg har opdaget at der til tider kommer synlige lodrette streger i baggrunden, har vedhæftet et billede med det, det er ikke noget særligt men man ser jo alt når man køber noget nyt :). Kan typisk se dem når der er en grå baggrund, eller som denne med flere farver. Har I også dem på jeres ?
Vedhæftede filer
1.gif
1.gif (391.49 KiB) Vist 5097 gange
Senest rettet af Casper C 24 apr 2016, 20:46, rettet i alt 2 gange.
Af Mfede
Det er vist vertical banding. Det er lidt svært at se, hvor slemt det er på dine billeder, men det er ikke et ukendt fænomen. Medmindre det er meget slemt, skal du ikke forvente, at butikken gider gøre noget ved det.