Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
Kode: Vælg alt
Syntes du skal holde dig til overskriften..

Ellers er det lide a la: "Argh, men så gør vi det jo alligevel"..

Når det er sagt er det tv du nævner udmærket, men SUHD er mere eller mindre reklame, selvom Samsung gerne vil have dig til at tro det er en komplet ny teknologi..

Min mening: Jeg ville vælge et TV hvor billedet er godt og så må apps og andet gøjl komme senere..

Må du træffe det bedste valg for dig selv. Læs test og glem de flotte tal og skinnende skærme når du står i butikken.

Med de krav du stiller i det allerførste indlæg til det budget du har, så kommer du til at gå på kompromis...Desværre
Af sokken
Du skal være opmærksom på at på Samsung UE55JS8005 er der risiko for at der kan være clouding. Jeg har dette tv og den er der clouding på
Af Casper C
sokken skrev:Du skal være opmærksom på at på Samsung UE55JS8005 er der risiko for at der kan være clouding. Jeg har dette tv og den er der clouding på
KBW skrev:Der også clouding på 9505
Ok tak til jer begge for oplysningen.
Jeg har surfet lidt rundt, og må sige at nok jeg hælder mest til Panasonic i stedet, da jeg nok har bildt mig selv ind at det generelt er et bedre tv all in all (set fra andre anmelderes synspunkt).
Nogle af jer der har erfaring med evt. TX-55CX740E, eller kan anbefale et godt Panasonic Smart-Tv, kan de fåes uden micro-stuttering?
Af PeterD
Casper C skrev:
sokken skrev:Du skal være opmærksom på at på Samsung UE55JS8005 er der risiko for at der kan være clouding. Jeg har dette tv og den er der clouding på
KBW skrev:Der også clouding på 9505
Ok tak til jer begge for oplysningen.
Jeg har surfet lidt rundt, og må sige at nok jeg hælder mest til Panasonic i stedet, da jeg nok har bildt mig selv ind at det generelt er et bedre tv all in all (set fra andre anmelderes synspunkt).
Nogle af jer der har erfaring med evt. TX-55CX740E, eller kan anbefale et godt Panasonic Smart-Tv, kan de fåes uden micro-stuttering?
CX740 har IPS Panel.
(CX700/CXC725: VA Panel)

IPS: Skærmene opretholder farveintensiteten ved større vinkler, men sortniveauet er generelt dårligere

VA: Har et bedre sortniveau lige foran, men BÅDE farver og sortniveau forværres når du sidder skævt for TV'et.

Hdtvtest.co.uk skriver dette om CX700:

"but we checked out other live sports broadcast, and are extremely pleased to report that the weird 50Hz micro-stutter bug found on many 2014 Viera televisions was not present on the TX-50CX700." se afsnit "HD"..

http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx50cx70 ... 054122.htm

Men igen det får kun " Recommended". Så måske er der bedre bud derude?
Af Casper C
PeterD skrev: CX740 har IPS Panel.
(CX700/CXC725: VA Panel)

IPS: Skærmene opretholder farveintensiteten ved større vinkler, men sortniveauet er generelt dårligere

VA: Har et bedre sortniveau lige foran, men BÅDE farver og sortniveau forværres når du sidder skævt for TV'et.

Hdtvtest.co.uk skriver dette om CX700:

"but we checked out other live sports broadcast, and are extremely pleased to report that the weird 50Hz micro-stutter bug found on many 2014 Viera televisions was not present on the TX-50CX700." se afsnit "HD"..

http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx50cx70 ... 054122.htm

Men igen det får kun " Recommended". Så måske er der bedre bud derude?
hmm... altså jeg fandt den her:

http://www.lydogbillede.dk/test/tv/55cx700/

Det ser ud til at have fået en del højere rating, end mange andre mærker/modeller.
Dog som du siger så er det udstyret med VA, som vil gøre det lidt nederen hvis man sidder lidt skråt for skærmen, men spørgsmålet er hvor galt det er. I min stue sidder vi nemlig lidt skråt for tv'et. Men de har jo givet det 6 stjerner, og fuld hus for billedkvalitet.
Der er også nogen der klager over at det ikke understøtter DTS lyd, hvis man ønsker at afspille film over DLNA evt.
Hvis man sidder skråt for skærmen ved IPS, er der ingen forværring af kvaliteten?
Af Casper C
Jeg tror jeg langt om længe har bestemt mig for et TX-50CX800E.
Efter jeg læste om nogle anmeldelser på whathifi, avforums og Trustedreviews er jeg helt overbevist om at dette tv helt klart er bedre end cx700-cxc725, ihvertfald hvad de siger. Dette skulle være en flagship model.
Hvor kan jeg evt se, hvornår alle de forskellige 2015 Panasonic modeller udkom, det eneste jeg har kunnet finde var forskellige reviews tilbage fra marts sidste år, de udkom måske alle sammen i marts 2015?
Jeg skal ud til Panasonic center i morgen og se om hvor galt det egentlig er med VA, derudfra må jeg bestemme mig om jeg tager det eller ej.

Nogle af jer som har denne model evt, og vil komme med lidt fif?
Jeg spiller PC spil på mit x85c og det er SMOOTH kan jeg sige dig, motion er super smooth i Game profil.

Folk er mere tilbøjelige til at skrive hvis de er utilfredse end hvis de er tilfredse, sådan er det bare.

Du skal ikke stole på bruger reviews på elgigantens side, hvis du læser dem vil du se det kun handler om en tidligere udgave af android styresystem der laggede lidt og var ustabil, ikke selve TV'et!
Af Casper C
Preben Jensen skrev:Jeg spiller PC spil på mit x85c og det er SMOOTH kan jeg sige dig, motion er super smooth i Game profil.

Folk er mere tilbøjelige til at skrive hvis de er utilfredse end hvis de er tilfredse, sådan er det bare.

Du skal ikke stole på bruger reviews på elgigantens side, hvis du læser dem vil du se det kun handler om en tidligere udgave af android styresystem der laggede lidt og var ustabil, ikke selve TV'et!
Hmmm.. kunne godt være jeg skulle ta' et kig på det også. På Elgigantens side står der at x85c har Kant-LED, stemmer det?
Har tv'et IPS eller VA panel?
Er der ingen lejlighedsvise hak(micro-stutter) ?
55" har kant og 65" har bagbelysning.

x85c har et VA panel.

Jeg har selv 65" og jeg har en geforce 970 gpu og jeg oplever absolut ingen micro stutter eller hak, det her setup er det mest smooth jeg har oplevet, og jeg har spillet pc spil på tv skærme i over 12 år. Nogle mennesker er jo mere følsomme over for sådan noget end andre, så det kan jo godt være at du er mere følsom over for det end mig, men jeg oplever det virkelig smooth.

Uanset hvad så husk at lege en masse med indstillingerne når du får et nyt TV :)

Husk at der også er andre ting der kan være skyld i micro stutter og hak end selve skærmen, blandt andet hold dig fra multi GPU setups (SLI og Crossfire) en dårlig strømforsyning kan være skyld i hakkeri.

Seasonic er kvalitets strømforsyninger.
Husk at sætte HDMI til forbedret (enhanced) inde i indstillinger(eksterne inputs), så kan du få full RGB 4k 60hz igennem ved at vælge det i din GPU driver.

(aner ikke om du skal tilslutte til pc men nu skriver jeg det alligevel siden der er mange der ikke lige tænker over det:)
Af Casper C
Preben Jensen skrev:55" har kant og 65" har bagbelysning.

x85c har et VA panel.

Jeg har selv 65" og jeg har en geforce 970 gpu og jeg oplever absolut ingen micro stutter eller hak, det her setup er det mest smooth jeg har oplevet, og jeg har spillet pc spil på tv skærme i over 12 år. Nogle mennesker er jo mere følsomme over for sådan noget end andre, så det kan jo godt være at du er mere følsom over for det end mig, men jeg oplever det virkelig smooth.

Uanset hvad så husk at lege en masse med indstillingerne når du får et nyt TV :)

Husk at der også er andre ting der kan være skyld i micro stutter og hak end selve skærmen, blandt andet hold dig fra multi GPU setups (SLI og Crossfire) en dårlig strømforsyning kan være skyld i hakkeri.

Seasonic er kvalitets strømforsyninger.
Lyder ihvertfald godt med ingen hakkeri :).
Ved du eller andre herinde om det virker godt nok med kant-belysning, da jeg har læst at brightness er mere fordelt ved bagbelysning, altså alt i alt et bedre billede?
Jeg har ikke set 55" modellen i et mørk rum eller med svagt lys, men jeg har set den i en oplyst stue og jeg kunne ikke se noget ved normal brug.

Den så meget fin ud, lignede min 65" bare lidt mindre :)

Det er ikke min skærm så jeg har ikke pillet og leget med den, kun set den når jeg er på besøg.

Det med begbelysning er mest folk der ser tv i mørke rum, hvis der er lys i rummet og skærmens belysning matcher det omgivende lys tror jeg ikke der er nogen synlig forskel.