Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Aslund
Goddag alle sammen

Jeg er på jagt efter et nyt TV, ca. 55" og max 10000kr der skal stå i stuen i vores nye hus.
Jeg har læst mange gode indlæg i jeres forum hvor der anbefales TV fra Samsung, Sony og Panasonic. Vurderingsparameterne er oftest billedkvalitet og smart-tv delen.
Siden mit kommende TV skal tilsluttes en HTPC er det også vigtigt at TV'et fremviser videoer fra PC'en bedst muligt.
Er der nogle TV der skiller sig ud på denne front?

Med venlig hilsen
Sebastian Aslund
Af Aslund
Det endte med at jeg hoppede på en Sony KD-55X8509CB fra Hifi-klubben.
Fik en demo model til 7000kr. Synes det var et godt køb siden jeg fik 3 års garanti oveni selvom Elgiganten har 8505C til 7800kr næste uge.
Af Preben Jensen
Hvis du skal slutte det til PC så husk at gå ind i indstillinger, eksterne inputs, og vælg HDMI til PC og vælg forbedret (enhanced) så kan vælge FULL RGB chroma 60hz 4k i nvidia control panel, det gør en stor forskel synes jeg! Men husk at nvidia af en eller anden grund godt kan finde på at resette Full RGB til limited når du updater driver så det kan godt være du lige skal ind og tjekke efter update.
Af Aslund
Hey Preben

Tak for de gode inputs, jeg vil huske det når det skal sættes op. :) Maleren er stadig i gang med vores hus :(
Jeg er også tilfreds med købet. Umiddelbart ville jeg vurdere TV'et til 6000kr på brugt markedet ( ingen erfaring så er bare et skud ) men med 3 års garanti i baglommen er jeg villig til 7000kr.
Planen var at tage til Elgiganten og se på fjernsynet før deres udsalg, men siden jeg ikke kunne finde nogen information på garantien regner jeg med det er kun den standard 1 års garanti der er gældende. Tog derfor først et smut forbi Hifi-klubben hvor jeg vidste jeg kunne få 3 års garanti og se hvad jeg kunne få ud af det :)