Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej derude,

Jeg er på jagt efter et nyt TV til Stuen.

I den forbindelse vil jeg gerne høre jeres input iht. valg mellem overnævnte modeller.

"Samsung JS8005 vs. Sony 8509C"

Umiddelbart hælder jeg personligt til Samsung´en grundet min historik med Samsung. Jeg har dog fået et godt tilbud på Sony´en hvorfor jeg prøver at afveje de 2.

Er det alene afgrænset til et spørgsmål om tizen vs. android styrersystem og spørgsmål om design af TV´et? Jeg synes umiddelbart at de begge ligger OK og tæt på hinanden i anmeldelserne derudover?
Hvor længe regner du med at have det TV?

Personligt tror jeg at der er mere fremtid i Android, personligt tror jeg også at android overhaler alle de andre platforme meget hurtigt og meget snart.

Jeg tror ikke at de andre kan hamle op med Google på længere sigt

X85c er en virkelig lækker skærm med raffineret og stilfuldt men underspillet og minimalistisk design, noget de fleste danskere nok vil kunne lide.

Sony's billedbehandling og forbedredring på al materiale inklusiv noget som youtube osv er efter min mening den bedste.

Jeg har selv 65x85c og jeg er vild med den. Det er nogle virkelig flotte billeder, min chef har samsung 7000 modellen eller hvad den hedder og en af mine venner har 8000 modellen og de har begge rost min x85c til skyerne, min chef har endda sagt han han synes mit billede er bedre end hans.

Jeg har haft mange TV, men aldrig har jeg fået så meget tv, så godt billede for så få penge som med X85c.

Hvis du har fået en god pris på Sony'en hvorfor ikke tage den? :)

Den er jo også anbefalet af Flatpanels :)

Hilsen en super glad og tilfreds X85c ejer! :)
Tak for svaret Preben,

Det er hermed taget til notering. Jeg skal ud og se på Sony´en i weekenden og har også hørt fra andre at deres billede muligvis skulle være bedre end Samsung´en, men når man har haft gode tidligere oplevelser med et mærke, i mit tilfælde Samsung, så hælder man jo intuitivt til det mærke.

Jeg havde egentlig os tænkt på LG B6 2016 model - men jeg vil ikke ofre så mange penge på et tv, så overnævnte er hvad jeg kigger på.

Prismæssigt så har jeg fået et forhandler tilbud på Sony´en til 9 t.kr. mens jeg kan få samsung´en til 10 t.kr.
De to skærme performer meget ens billedmæssigt, så det handler mest om, hvad du selv lige foretrækker ift. smart-tv osv.
Samsung-skærmen har dog et lavere input-lag, hvilket giver den en fordel, hvis du skal bruge den til at spille på.

Jeg vil lige gøre dig opmærksom på, at du kan få X8505C til 8.500 kroner hos Wupti, som er stort set samme model, og den har flere gange været nede på 7.000 kroner