Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af freant
Hej tv-eksperter.

Jeg står og skal til at købe et nyt tv inden for den næste måned, og vil derfor gerne gøre et godt køb til Fona's ophørsudsalg.
Spørgsmålet er hvilke modeller der er at anbefale?

Meget vigtigt:

48-55''
pris op til 6000
Godt sortniveau (til film og serier)
Hurtig smarttv med mange populære apps

Mindre vigtigt:

UHD,
Indbygget Chromecast,

Håber i kan anbefale en af følgene modeller, eller andre tv der er bedre til budgettet:

Philips: 55PFT6510 (4000,-)
Sony: KD49X8305C (3500,-) KDL50W755C (3500,-)
Samsung: UE55JU6475 (4500,-) UE48JU6515 (3500,-) UE55JU6575 (5000,-) UE48JU7505 (4250,-)

M.v.h. Frederik
Af PeterD
Der er så vidt jeg ved INGEN ekstra udsalg på TV skærme hos Fona.

Men KUN musik, film, spil, tilbehør.

https://fona.dk/

Vil du alligevel ha' et bud på en god allrounder:

https://www.komplett.dk/product/844929/ ... kdl50w805c

Dyrt i forhold til andre skærme?

Måske, men du vægter jo et godt billed og sortniveau højt (Højere end Smarttv delen)

Highly recommended:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl55w80 ... 034145.htm

8 ud af 10:
https://www.avforums.com/review/sony-kd ... view.11817

Her manøvrerer de rundt i Smartdelen:
https://youtu.be/75vIO6JVfkU
Mht. valget. Hvis en god app-butik, der udvikler sig løbende, er vigtig for dig, så synes jeg du skal overveje en om en ekstern boks såsom Apple TV ikke er vejen for dig. Hvis du kan lide idéen med at caste fra telefonen, så kan en tv-skærm med Android TV nok også være vejen frem. Der er endnu ingen danske apps til Android TV, men skærmene har jo Chromecast indbygget indtil, som kan bruges i mellemtiden.

Hvis man kigger lige nu og her, så har Samsung og LG fleste danske apps, men jeg tror, at det er kortsigtet at vælge ud fra, hvem der har flest lige nu. Udviklerne støtter i langt højere grad op om Apple TV og Chromecast.
Af humber
I Fona Amarger centeret var der tilbud på fjernsyn, nogen op til 25%. Men måske det er noget de gør lokalt. Så det er nok bedst at hoppe ned og se i butikken.
Af LBC
Nu ved jeg ikke hvor du har de priser fra, men hvis du kan få et nyt KDL50W755C til 3.500kr, så ville jeg hente det med det samme, hvis jeg var dig
af LBC » tirs 12. apr 2016, 10:43
Nu ved jeg ikke hvor du har de priser fra, men hvis du kan få et nyt KDL50W755C til 3.500kr, så ville jeg hente det med det samme, hvis jeg var dig
FREANT er blot optimist: KDL50W755C pris nu 6.999,- minus 10%(denne uge), men hvis den lokale butik har flere tilbage om 4 uger så er der minus 50% på det. ;)
Af LBC
radiomand skrev:
af LBC » tirs 12. apr 2016, 10:43
FREANT er blot optimist: KDL50W755C pris nu 6.999,- minus 10%(denne uge), men hvis den lokale butik har flere tilbage om 4 uger så er der minus 50% på det. ;)
Ahh ok på den måde, dvs det er fantasi priser vi opererer med lige pt! :s :D
Af MichaelM
Jeg var i Fona i Horsens, hvor tilbuddene var på hele butikken, startende på 25% og op til 70%.

Jeg kom dag 2, hvor en masse af de "gode" priser var væk.
Men Fona er jo dyr.. Det tv jeg fik en pris på var stadigvæk for dyrt i forhold til den billigste på pricerunner, så det kunne slet ikke svare sig.

Jeg endte med at købe online.
af MichaelM » tirs 12. apr 2016, 13:12
Jeg var i Fona i Horsens, hvor tilbuddene var på hele butikken, startende på 25% og op til 70%.
Fona lukker ned ad flere omgange:
21/3-2016 begyndte nedlukning af 8 butikker:
Amager Centret
Hvidovre C
Nørrebro Bycenter
Viborg
Fredericia
Horsens
Holstebro
City Vest
11/4-2016 2nd. del af nedlukning:
32 butikker som har alt på uge % tilbud.
10 butikker som bliver Elgiganten kun uge % tilbud på CD + DVD/BD + Spil

Så derfor er Horsens foran med nedlukning.
Af freant
Tak for alle jeres svar...

Alle fona butikkerne som lukker holder dette ophørsudsalg på alt i butikkerne, og hvis jeg er så heldig nogle af disse modeller stadig er tilbage d. 2 maj (med 50%) ville jeg gerne høre jeres anbefalinger ;-)

Ville i evt betale ekstra og købe LG modellen 55EC930V hvor det er Oled men ikke UHD?
Af MichaelM
radiomand skrev:
af MichaelM » tirs 12. apr 2016, 13:12
Fona lukker ned ad flere omgange:
21/3-2016 begyndte nedlukning af 8 butikker:
Amager Centret
Hvidovre C
Nørrebro Bycenter
Viborg
Fredericia
Horsens
Holstebro
City Vest
11/4-2016 2nd. del af nedlukning:
32 butikker som har alt på uge % tilbud.
10 butikker som bliver Elgiganten kun uge % tilbud på CD + DVD/BD + Spil

Så derfor er Horsens foran med nedlukning.
Min pointe var mere at Fona er for dyr kontra net butikkerne, så du skal være heldig/vente noget for at få det billigere en samme tv på nettet.
freant skrev:Tak for alle jeres svar...

Alle fona butikkerne som lukker holder dette ophørsudsalg på alt i butikkerne, og hvis jeg er så heldig nogle af disse modeller stadig er tilbage d. 2 maj (med 50%) ville jeg gerne høre jeres anbefalinger ;-)

Ville i evt betale ekstra og købe LG modellen 55EC930V hvor det er Oled men ikke UHD?
Mht. dit spørgsmål, hvor langt sidder du fra tvet?
Se linket herunder: http://www.rtings.com/tv/learn/4k-ultra ... g-compared

Og se grafen lidt længere nede på siden.
Altså, hvis du er tættere end 2,5 meter på dit tv, så er 4K værd at gå efter, hvis du er længere fra (og vil have 55"), så er OLED et Rigtig godt bud :)

Men tag ud og se forskellen
Af freant
Tak for anbefalingen MichaelM, desværre er den nærmeste Fona med det største udvalg af skærmene et stykke væk.

Sidder ca 2,5 meter fra tv'et i øjeblikket så derfor synes jeg det er svært at vurdere om det bedste valg er et OLED tv der ikke har 4K og koster ca 3000 mere, eller om det er 4K som er det bedste valg når man sidder så tæt :o

Har læst anmeldelserne herinde på de lidt dyrere modeller og LG har fået en lidt højere score på billedkvaliteten, men ja... Det er svært :)

Som sagt er jeg også åben for at købe online, så længe det er inden for mit prisleje :)