Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Henrik.T
Samsung 55 UE55JS8005 kommer på tilbudi Elgiganten næste uge til 9000. kroner

vs.

Panasonic Viera TX-55CX800 ti ca 16.000 kroner

Hvilket af disse ville i "proffer" vælge herinde. Mit nuværende tv er et 42 tommer Plasma, men denne kvalitet får man vel ikke i disse 2 :-(
jo altså, prisforskellen er jo ret markant.

Panasonic skærmen skulle kunne gengive HDR en del bedre end JS8005, dog ikke så godt som man kunne ønske.

JS8005 kan læse og forstå HDR signalet, men fordi skærmen er kantbelyst ville den ikke kunne gengive HDR fuldt ud.
Det skulle Panasonic så kunne, men ifølge testen herinde så er skærmen godt nok bagbelyst med mulighed for styring af lyset i zoner, problemet er bare at der ikke er nok af dem, jeg citerer fra testen her :

"På HDR-siden, så mangler CX800 en opdatering, som muliggør dette. Den frigives først senere på året, men da TV’et ikke har ret mange zoner at tweake på i baggrundsbelysningen, så kan det også være svært at få øje på de situationer hvor man for alvor vil kunne opnå nogen effekt. HDR skal applikeres lokalt så højlyset kan boostes og skyggerne gøres mørkere og med 18 zoner, så er der ikke noget specielt lokalt ved CX800."

Så spørgsmålet er om resten af skærmens kvaliteter kan retfærdiggøre en merpris på 7000 kr.

Jeg ville umiddelbart sige at prisen er for høj, så ud fra de to, ville min anbefaling falde på Samsung JS8005.
Af Henrik.T
Tusind tak for for dit indslag. Er sku lidt af en jungle. Er ret glad for mit Pana 42 plasma skærm, har set samsung UE55JS8005 i en del butikker, og syntes ikke billedkvaliteten er lige så god så mit plasma, når man står tæt på. Og Panasonic går man heller ikke fejl i byen med, men 6000 kr. er del mere, og om det er det værd hmmm. Men nu er det på tide at at prøve noget nyt og STØRRE tv :-) . Og blir jeg skuffet er det nok bare retur til Elgiganten.
Af PeterD
IGEN har Elgiganten tilbud på Samsung..Det var da utroligt,men de har jo også fået flere butikker..

http://www.dr.dk/nyheder/penge/liste-di ... elgiganten

Ubrugelig information:

Jeg ville vælge 50" CX800 til 12.000 kr

http://www.nbradio.dk/shop/panasonic-tx ... 9991p.html

Og så slipper man også for en salgstale, da der kun er 1 mærke 8-)

Måske de endda lige kan presses lidt..?

Når det er sagt, så er JS8005 et fantastisk TV, men det betyder også at,....du skifter mærke..

Men ja: Plasma er plasma.

Edit: Kunne være fedt, hvis du vælger JS8005 og så lige giver en opdatering på hvad du syntes FØR de 14 dage er gået.
Af Mfede
Hvis du overvejer at give så meget for CX800, ville jeg i stedet smide lidt ekstra og så få LG EG920V. Dermed får du et OLED-TV, som giver dit gamle plasma tv baghjul i høj grad.
Alternativt kan du kigge på LG EG910V, som dog kun er full hd. Det har før været nede på under 10k.
Af persen61
Har altid købt Samsung TV, men købte til jul et Pansonic TV, som du vil have bare i 65", gik 10.000 kr. over mit budget, men har aldrig fortrudt det et sekund. Med den rigtige farve indstilling får du et TV der holder mange år.
Køb Panasonic'en. :-)
Hvis man lige undlader, at tænke på CX800 som et "state of the art" inden for HDR-gengivelse, så er det et rigtig stærkt TV. Antallet af lokale zoner i dimming-systemet gør dog, at HDR aldrig rigtig kommer til at rykke, da du ikke kan booste lyset lokalt nok. Det er samme problem i næsten alle de LCD-skærme, som råber op omkring HDR lige nu - selv high-end 2016-modellerne. Du skal over i OLED for HDR virkelig giver fuld valuta.