Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vaag skrev:Jeg har købt mit hos Elgiganten, bestilt online.

Da det heller ikke hos mig er et konstant problem har jeg optaget nogle videoklip af fænomenet så jeg kan vise folk hvad det drejer sig om og hvordan det opfører sig.

Kommer dit problem spontant, midt i en udsendelse, eller kommer det når du tænder TV'et?

Både og, kan ikke rigtigt se noget fast mønster i hvornår det kommer. Igår kom det da jeg prøvede at sætte det i sports-mode.

Med det besvær man har med at købe et fjernsyn og få det sat op, er det ikke tilfredsstillende ikke at kunne få det byttet til et tilsvarende (gerne samme model) der virker. Når El-giganten ikke har flere og ikke får dem igen, kan de jo gå til Samsung og bede om et.

Men de kan jo starte med at finde ud af om problemet er velkendt, og fortælle om de har et sikker fix.

Måske vi skulle henvende os samlet?
Vaag skrev:Jeg tager ihvertfald fat i Samsung igen og følger op på min sag.

Jeg har et ordrenr hos Samsungs Service Broker der hedder 435167, det må du gerne henvise til.

Jeg vil gerne have fjernsynet, også hvis det er en simpel reparation, vil også gerne have det byttet til nyt såfremt Samsung kan gøre dette (El-giganten har åbenbart ikke flere).
Svar fra El-giganten:

"Hej Kasper.

Jeg har netop talt med Samsung, som beklager misforståelsen.

De kan ikke ombytte til samme fjernsyn, men har blot henvist til forhandler for løsning.

Denne løsning har de oplyst kunne være en ombytning, men som tidligere oplyst har vi ikke det samme fjernsyn mere.

Det tilbudte alternativ er selvfølgelig stadig et vi gerne vil tilbyde.

Du ønskes en rigtig god dag.

Med venlig hilsen / Best regards

Mille

Elgigantens kundecenter"
Gensvar fra mig:

"Hej

I burde da tage et defekt fjernsyn og sende det tilbage til leverandøren og få det udskiftet med et der virker af samme kvalitet!

Det er ikke pænt af Jer at ville ombytte et høj-kvalitets fjernsyn til et mellem-kvalitets fjernsyn.

Man tilbyder da heller ikke at bytte en Mercedes til en folkevogn!

Det giver jo ingen mening.

Med venlig hilsen
Kasper
Intet nyt endnu, har ikke haft mulighed for at få fat i Samsung Support, men regner med at tale med dem imorgen.

Har ikke oplevet problemet siden, men jeg er glad for at jeg fik lavet de video-klip for at illustrere problemet fordi det netop er svært at genskabe "på kommando".

Jeg håber at det er et spørgsmål om noget drilsk firmware eller en fejl i TV-boksen og ikke selve panelet.

Hvis det viser sig at være TV-boksen burde der kunne skaffes en erstatning, da den så vidt jeg ved bruges til flere forskellige TV.

Hvis der skal falde en beslutning og du ikke har fået en tilfredsstillende løsningsmodel fra Samsung Support vil jeg anbefale dig at bede om dine penge tilbage.

Det var et virkelig godt tilbud og du får simpelthen ikke noget tilsvarende til de samme penge lige nu, så er det næsten bedre at afvente det næste gode tilbud.
Vi ser nok ens på dette.

Jeg snakkede med Samsung support igår, de siger de ikke kender til problemet!

Hvis man skal komme videre skal de sende deres outsourcede teknikere ud, de kan måske sige hvad det er.

Jeg har bare ikke lyst til at miste min ret til at levere tilbage såfremt det er en større reparation der skal til.
Jeg kan ikke se den Youtube-video du linker til, hvad er det?

Efter at have kigget mig lidt omkring på nettet må jeg sige at det ikke virker til at være et kendt problem... Måske er det noget nyt der opstår i forbindelse med noget software-opdatering?

Det betyder selvfølgelig ikke at vi skal finde os i det, men det kan være at der er en grund til at Samsung ikke kender til det.

Så jeg ved skal de (Elgiganten) enten ophæve købet og give dig dine penge tilbage, udbedre fejlen eller erstatte produktet med et med tilsvarende egenskaber.

Ikke tilsvarende pris, men tilsvarende egenskaber.
Det hjalp, tak :)

Præcist det samme som hos mig, hvis der skulle være tvivl.

Prøv at skifte input næste gang det sker, hvis du har mulighed for det.

For mig forsvandt problemet når jeg slog over på noget andet, som fx. min blu-ray afspiller.

Syns det er lidt underligt at baggrundslyset kan følge med på en blu-ray, men ikke på en TV-udsendelse eller Netflix (via TV-app'en) og det syntes jeg tyder på en software-fejl fremfor en hardware fejl.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8