Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JonasJohnni
hej alle sammen :)

stå og skal til af købe nyt tv og er ikke så god til det tekniske i et tv så vil hør jer hvad i vil vælge for et ?

der er to jeg har kigget på det ende er samsung UE65JS9005XXE og det anet er philips 8901 håber i kan hjælpe mig lidt på vej på forhånd tak :)
Af PeterD
JS9005 er, for lige at skære det ud i pap for andre der lytter med, et rigtig godt tv.

(Så er det sat på plads)

At Samsung kalder det et S'UHD er hvad det er, for skærer du al reklamen og markedsføring fra finder du inderst inde en god gammeldags LCD/LED skærm, men SUHD lyder mere fancy..

http://www.cnet.com/news/what-is-samsung-suhd/

Philips skærmen er der vidst ikke så mange test af..?
En af de få:

http://www.techradar.com/reviews/audio- ... 462/review

Min personlige mening er at husk at sætte dig ind i de forskellige skærme til den pris og teknologien bag, og læs test af en masse skærme før du går ud til sælgerne.

Nogle sælgere vil vejlede dig og andre vil vildlede dig..Køb en skærm DU mener er bedst på baggrund af test fra de førerende testsider og ikke på grund af navn og pris.

(Nye skærme vil altid være dyrere end dem der er ved at udgå, men spørgsmålet er om billedkvaliteten ikke er ligeså god på en skærm der er ved at udgå? Derved kan du måske spare lidt penge?)

Brug denne side pricerunner, avforums.com, hdtvtest.co.uk, og mon ikke andre har bedre ideer..?

HUSK også at læse de gode artikler her på Flatpanels.dk..

Det er bedre at du "griner" af sælgeren fordi du har fået en god skærm til en god pris,end at sælgeren "griner" af dig fordi han sælger en skærm med medio billedkvalitet en til høj pris.. 8-)
Af Elox
Jeg ville vente på Philips 65 Pus 7601. Se under Philips 2016 skærme fuldt overblik.
Af JonasJohnni
okay så du siger vis du skulle vælge et af dem så vil du tag samsung 9505 ?
er det beder peter :) ?

hvad er der af fordele ved af vente på det philips tv elox ? har det beder billede eller er det hurtiger :) ?
Af PeterD
Nu er vi oppe i priser der hedder 20-24.000 kr.

Dét syntes jeg er mange penge...men nok ikke for et 65". Men alligevel.

Jeg ville måske lige høre om der er nogle herinde der selv ejer et TV i den størrelse og så fortæller hvad + og - der er ved deres skærm eller om de har andre kommentarer til de 2 skærme du har valgt..

Som du skriver er teknik ikke lige det punkt hvor du er stærkest ( heller ikke jeg), men bare for at få flere øjne på dit valg, for sælgerne og reklamer vil gerne tage valget for dig og så er det rart at høre flere folk.
Af mbm
synes det er lidt underligt at mange forbinder pris med kvalitet.
nye 2016 modeller koster x2 af sidste års 2015 modeller.

Sjovt at tænke at da de kom frem i 2015 til 25.000 kr var de rigtig gode pga de jo vare dyre.
Disse er nu faldet til 1/2 pris, og så er det de nye 2016 modeller til 25.000 kr der igen er MEGET bedre.

Hvis man skal købe skærm nu... så skal man da netop gå efter en 2015 model.
Af Grandahl
Helt enig med mbm, nu har de nye 2016 modeller ikke været på testbænken endnu, og vi kan derfor ikke rigtig danne os overblik over deres "kunnen" endnu.

Men jeg kan da ikke i min vildeste fantasi forestille mig at de nye 2016 modeller skulle være dobbelt så gode, nu hvor de koster dobbelt så meget, det skulle da være første gang så.

Men betyder det sidste nye en hel del for dig så er det jo prisen man må betale.

Og ja, jeg ville til enhver tid tage den Samsung frem for den Phillips, Phillips tv har generelt ikke haft et godt år, deres smart funktioner med Android har mildest talt været mangelfulde. Der tales om mange problemer i diverse tråde om dette emne.

Nu ved jeg ikke om en bue kan blive et problem for dig, ellers er Samsung JS9505 det bedste LED tv jeg har set i år ubetinget. Nej vent, 9005 er jo også buet :)
Af mbm
På teknik siden er det jo ikke nogen revolution fra 2015-2016.
Hvad er det man venter på?
Af PeterD
Så fik du nogle flere kommentarer Jonas.

Håber du kan bruge det.

Der er mange gode skærme derude.

Philips, LG, Sony, Samsung og Panasonic er nok der hvor du bliver mest tilfreds.

Husk nu at læse nogle tests inden du beslutter dig, i så fald bare for at bekræfte at du har gjort et godt valg.