Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har også været igennem reset, men har stadig problemet. Det ser dog ud til at komme og gå. Betyder temperaturen noget?

Under alle omstændigheder vil jeg ikke have en mandagsmodel eller et repareret fjernsyn til de penge.
Har du fundet ud af hvad der udløser det?

Eller kommer og går det bare som vinden blæser?

Elgiganten i Sverige har nogle, men dem er de nok ikke meget for at hente.

Efter mit factory reset har jeg ikke oplevet problemet igen (7-9-13), selvom jeg har indstillet belysningen på max.

Kunne det være noget software-halløj? Måske en ombytning af den lille box kunne gøre det?
KBW skrev:Aaaahhhhh

El-Giganten har ikke flere 65 9505!

What to do - de forslår et Sony KD65X9005CBAE, men det har jeg ikke meget fidus til.

Problemet var der ikke igår, men tilbage idag!
Det er i min mening et meget dårligt bytte. X9005 har et IPS panel, som både vil have inhomogen belysning og dårligt sortniveau. TV'et er flot, men ikke pengene værd hvis man går op i billedkvalitet.
Vaag skrev:Har du fundet ud af hvad der udløser det?

Eller kommer og går det bare som vinden blæser?

Elgiganten i Sverige har nogle, men dem er de nok ikke meget for at hente.

Efter mit factory reset har jeg ikke oplevet problemet igen (7-9-13), selvom jeg har indstillet belysningen på max.

Kunne det være noget software-halløj? Måske en ombytning af den lille box kunne gøre det?
Gør det stadig!

Hvordan lavede du den factory reset?
Torben Rasmussen skrev:
KBW skrev:Aaaahhhhh

El-Giganten har ikke flere 65 9505!

What to do - de forslår et Sony KD65X9005CBAE, men det har jeg ikke meget fidus til.

Problemet var der ikke igår, men tilbage idag!
Det er i min mening et meget dårligt bytte. X9005 har et IPS panel, som både vil have inhomogen belysning og dårligt sortniveau. TV'et er flot, men ikke pengene værd hvis man går op i billedkvalitet.
Torben

El-giganten har nu tilbudt mig UE65KS9005XXE for en merpris på 3.000 kr, men dette er vel kantbelyst?

Hvorledes tror du/I billedkvaliteten er her?
Hmm. Er det ikke også sidebelyst?

"Kun de dyreste KS9505 og KS9805 får bagbelyst LED med local dimming. Disse skærme vil kunne styre lyset i zoner, som er nødvendigt for optimal HDR-billedkvalitet med LCD-skærme."

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... qRiA4Bc.99

Kan du vente med at købe/få skærmen byttet til den er gennemtestet af forskellige testsider..?

Du skal jo have det bedste :)
Havde du ikke selv prøvet en factory reset?

Jeg ka ikke helt huske det, men det er noget med at tænde tv'et og med det samme trykke tre knapper ind.

Ring til Samsung support, de var flinke og hurtige til at hjælpe mig.

Mht de nye modeller syns jeg det virker som om de tager et skridt tilbage ift 2015-modellerne.
Kant-belysning og så videre, men har ikke læst så meget på det.
Vaag

Ja, men det var nok ikke det rigtige Factory Reset jeg prøvede, det var at Nulstil Billede!

Prøver Samsung support igen lidt senere!

Er dit stadig OK?

Lidt svært nu hvor mit har en periodisk fejl.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8