Log ind med sociale netværk
31 mar 2016, 16:03
Nu koster det 15K...:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... CERUNNERDK
Men uden PIP
Men du må jo lægge dig 100% fast på..Skal det nye tv være 55" eller 65"..?
Men uden PIP
31 mar 2016, 19:58
http://imgur.com/Vsjj7hd
Philips 65PUS7600 PIP med DR og TV2. 2 tryk og det lille billede skifter med det store.
Men så tænker du jo nok.. 7601 modellen (2016) er lige på trapperne.. Men den har så IKKE twin-tuner.. Doh!
Philips 65PUS7600 PIP med DR og TV2. 2 tryk og det lille billede skifter med det store.
Men så tænker du jo nok.. 7601 modellen (2016) er lige på trapperne.. Men den har så IKKE twin-tuner.. Doh!
31 mar 2016, 21:43
PeterD skrev:Nu koster det 15K...:Hvis ellers Fona stadig eksisterer , sælger de den til de 12k . .
Men uden PIP
01 apr 2016, 01:16
Har haft kig på den samsung men den mister for meget farve ude i siderne og så stod der i jeres test at den ikke var god til at vise alm. dvd materiale.
Torben Rasmussen skrev:Jeg mener heller ikke, at Philips kan køre to TV-kanaler i PIP.Hva med Panasonics ved du om deres modeller med twin tuner kan køre PIP ?
Har haft kig på den samsung men den mister for meget farve ude i siderne og så stod der i jeres test at den ikke var god til at vise alm. dvd materiale.
01 apr 2016, 08:44
Samsung ju7005 burde ikke miste nævneværdigt mere farve end de andre nævnte modeller, da de alle bruger VA-Panel.
Hvornår har du tænkt dig at droppe dine Dvd'er? På 65" er det ikke verdens bedste ting at fodre et tv med uanset hvem der er producenten af Tv'et.
Hvornår har du tænkt dig at droppe dine Dvd'er? På 65" er det ikke verdens bedste ting at fodre et tv med uanset hvem der er producenten af Tv'et.
03 apr 2016, 06:10
Ser ud til jeg blir nødt til at nøjes med det tv jeg har hvis der virkelig ikke findes et tv i 55-65" klassen der er istand til at vise en dvd film på nogenlunde fornuftig måde
Min bror har da en 55" (dog ikke med 4k) og den viser dvd fint siger han.
Mfede skrev:Samsung ju7005 burde ikke miste nævneværdigt mere farve end de andre nævnte modeller, da de alle bruger VA-Panel.Dem har jeg nok ikke tænkt mig at droppe foreløbig da resten af mit udstyr ikke funker med feks. bluray, det er primært min forstærker der kun kan køre analogt så alle de smart digitale tilslutninger som andre har det har den ikke, så desværre ingen mulighed for at koble en bluray afspiller til.
Ser ud til jeg blir nødt til at nøjes med det tv jeg har hvis der virkelig ikke findes et tv i 55-65" klassen der er istand til at vise en dvd film på nogenlunde fornuftig måde
Min bror har da en 55" (dog ikke med 4k) og den viser dvd fint siger han.
03 apr 2016, 11:30
Det handler jo om en blanding af krav til billedet og størrelsen på Tv'et. Det kan sagtens være, at du vil være tilfreds med kvaliteten på et af de nævnte tv på trods af at anmelderen ikke har været det. Men når du går op i 65" og fodrer det med så lav en opløsning som DVD er, strammer du den.
Har du undersøgt om det er muligt at bruge en converter af en art for at muliggøre bluray?
Har du undersøgt om det er muligt at bruge en converter af en art for at muliggøre bluray?
03 apr 2016, 11:56
Det er måske generelt det sker?
Tom-H skrev: Har haft kig på den samsung men den mister for meget farve ude i siderne og så stod der i jeres test at den ikke var god til at vise alm. dvd materiale.Interessant betragtning.
Det er måske generelt det sker?
03 apr 2016, 21:42
PeterD... Det er jo blot betragtningsvinklerne der henvises til. Det sker på ALLE LCD TV.
Tom: du kan næppe bruge din brors vurdering af hvor godt DVD ser ud, med mindre I har 100% samme referenceramme. Men uanset hvad: hvis du har tænkt sig, at smide et SD signal ind i skærmen, så er et 4K TV fuldstændigt overkill. Så ville jeg også beholde hvad det nu end er der hænger på væggen nu. Også selvom det er forældet. Du får intet ud af at skifte nu.
Tom: du kan næppe bruge din brors vurdering af hvor godt DVD ser ud, med mindre I har 100% samme referenceramme. Men uanset hvad: hvis du har tænkt sig, at smide et SD signal ind i skærmen, så er et 4K TV fuldstændigt overkill. Så ville jeg også beholde hvad det nu end er der hænger på væggen nu. Også selvom det er forældet. Du får intet ud af at skifte nu.
04 apr 2016, 05:55
Torben Rasmussen skrev:PeterD... Det er jo blot betragtningsvinklerne der henvises til. Det sker på ALLE LCD TV.Det var også mere for at få noget større samt at få mulighed for at køre nogen apps på tv'et så som youtube, og evt. pip via twin tuner, men mest youtube app jeg savner samt lidt større billed.
04 apr 2016, 06:00
Mfede skrev:Det handler jo om en blanding af krav til billedet og størrelsen på Tv'et. Det kan sagtens være, at du vil være tilfreds med kvaliteten på et af de nævnte tv på trods af at anmelderen ikke har været det. Men når du går op i 65" og fodrer det med så lav en opløsning som DVD er, strammer du den.Har kigget lidt rundt, jeg ved der findes nogen små bokse hvor man skulle kunne tilslutte digitale kilder som så blir lavet om til analog lyd i den anden ende via 5.1 phono udgange, det noget i den stil jeg skal have fat på. Der findes nogen forskellige men jeg har ikke rigtig fundet ud af endnu hvad der er bedst.
13 apr 2016, 18:10
Har kigget lidt på den nye panasonic TX-50DX780E LED TV (dog i 55" udgaven)
Ved du om i får denne model til test en dag? Den ser ret lækker ud og står også nogenlunde fint når man ser lidt skråt fra siden af, plus den har flere tunere indbygget og mulighed for pip, plus en masse andre lækkerier så som disse ting her:
Studio Master HCX (Hollywood Cinema eXperience) processor repræsenterer det ypperste inden for Panasonics billedbehandling. Systemet er baseret på den viden om farve, sortniveau og lysstyrke, som Panasonic har opnået fra deres Plasma TV med referencekvalitet og deres professionelle transmissionsudstyr. 4K Fine Remaster Engine opskalerer SD, HD og Full HD til Ultra HD. 4K Intelligent Frame Creation gør det muligt at gengive normale 50/60-fps (billeder i sekundet) dobbelt så hurtigt - 100/120 billeder i sekundet. Der benyttes en mellemliggende billedgenereringsproces, der registrerer og analyserer bevægelse vertikalt, horisontalt og diagonalt for at skabe yderst præcise billeder.
4K Pro Studio Master Drive med Super Chroma Drive og Black Gradation Drive samt H.265 (HEVC dekoder) og VP9 gør, at DX780 er klar til at gengive 4K Ultra HD indhold fra Netflix og YouTube.
Understøtter HDR (High Dynamic Range) som giver lysere og mere imponerende gengivelse af hvid, højere lysstyrke og dybere og mere nuancerede mørke detaljer. HDR forudsætter at indholdet (film, serier, dokumentarudsendelser osv.) bliver udsendt med HDR. DX780 kan gengive op til 500 nits i lystyrke.
Wide Colour Spectrum med Wide Colour Phosphor (fosfor-teknologi) gengiver farverne endnu mere naturligt samtidig med, at billedet fremstår mere klart. Dækker 90% af DCI (Digital Cinema Initiative) farvespektrum og har 4K Pure Direct for bedste farvegengivelse (kun via HDMI).
Læs mere her:
http://www.lyd-billed.dk/panasonic-tx-50dx780e-583/
Ved du om i får denne model til test en dag? Den ser ret lækker ud og står også nogenlunde fint når man ser lidt skråt fra siden af, plus den har flere tunere indbygget og mulighed for pip, plus en masse andre lækkerier så som disse ting her:
Studio Master HCX (Hollywood Cinema eXperience) processor repræsenterer det ypperste inden for Panasonics billedbehandling. Systemet er baseret på den viden om farve, sortniveau og lysstyrke, som Panasonic har opnået fra deres Plasma TV med referencekvalitet og deres professionelle transmissionsudstyr. 4K Fine Remaster Engine opskalerer SD, HD og Full HD til Ultra HD. 4K Intelligent Frame Creation gør det muligt at gengive normale 50/60-fps (billeder i sekundet) dobbelt så hurtigt - 100/120 billeder i sekundet. Der benyttes en mellemliggende billedgenereringsproces, der registrerer og analyserer bevægelse vertikalt, horisontalt og diagonalt for at skabe yderst præcise billeder.
4K Pro Studio Master Drive med Super Chroma Drive og Black Gradation Drive samt H.265 (HEVC dekoder) og VP9 gør, at DX780 er klar til at gengive 4K Ultra HD indhold fra Netflix og YouTube.
Understøtter HDR (High Dynamic Range) som giver lysere og mere imponerende gengivelse af hvid, højere lysstyrke og dybere og mere nuancerede mørke detaljer. HDR forudsætter at indholdet (film, serier, dokumentarudsendelser osv.) bliver udsendt med HDR. DX780 kan gengive op til 500 nits i lystyrke.
Wide Colour Spectrum med Wide Colour Phosphor (fosfor-teknologi) gengiver farverne endnu mere naturligt samtidig med, at billedet fremstår mere klart. Dækker 90% af DCI (Digital Cinema Initiative) farvespektrum og har 4K Pure Direct for bedste farvegengivelse (kun via HDMI).
Læs mere her:
http://www.lyd-billed.dk/panasonic-tx-50dx780e-583/
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto