Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens,

Jeg har brug for noget assistance. Jeg har netop været ude og investere i den nye XD9305 og efter at havde set et par film og spillet lidt PS4, har jeg et problem.

Når jeg ser film, er der nogle underlige blå kanter der forekommer rundt om mørke objekter i scener. Specifikt eksempel: The Town blu ray, er der en scene hvor to personer er klædt i sorte jakker. Når billedet er i bevægelse dukker de fandens blå kanter rundt om de sorte områder op !:(

Andet eksempel: I Fallout 4 på ps4, står jeg midt i et mørk rum, med mange skygger og mørke områder. Når jeg så panorere kameraet, er de blå kanter (smear) der igen.

Så mit spørgsmål er, er der noget galt med tv'et? Jeg har prøvet at booste black level settingen fra 50 til 52 og det hjalp. Men kan forstå, at man helst ikke skal pille ved den setting, da det så kan resulterer i Black crush.

Hjælp :)
Jo videoen fra Digitalfernsehende bekræfter YODA'S problem med blå kanter rundt om mørke objekter. Det ses tydelig på det sorte testmønster 14min.10sek. inde i videoen hvor der er tydelige blå kanter.