Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rasmus1582
Hej har et samsung tv UE55ES7005XX som er til reperation ved Elgiganten og har nu fået en sms med at det koster 5000 at få det lavet da der skal skiftes et mainboard.
Kan det passe og til den pris?
Er der måske nogen her inde der har et forslag til en der kan lave det billigere?
Det kan jo ikke rigtig kan betale sig at reparere på et 4 år gammelt tv til den pris
Af npchristiansen
Det er for sent nu, men en tillægsforsikring til din indboforsikring ville være et must. Dækker mobiler, elkomfur, tv og anden elektronik. Mener vi giver 500 kr om året og med en selvrisiko på 1000 kr
Af flatnesdam
Selve mainboardet koster et par tusinde og det skal også skiftes. Der skal gives en garanti på reparationen. Jeg vil nok sige at prisen for reparationen er lige i overkanten og du kan da sandsynligvis finde nogen der kan gøre der billigere. Men det bliver næppe så billigt at det kan betale sig i forhold til restlevetiden på dit TV.
Af Achtonio
Det er en helt forskruet pris. Det du skal gøre, er at åbne dit tv. Der sidder en del skruer bag på. Tag bagbeklædningen af. Se på et klistermærke som sidder på dit mainboard som regel. Det du leder efter starter med BN og så nogle tal og bogstaver efter. Når du har fundet dette nummer, går du på ebay og søger efter det. Bestil mainboard til omkring en 1000 kr vil jeg skyde på. Vent på det kommer hjem, installer og du har sparet 4000.
Af flatnesdam
Achtonio skrev:Det er en helt forskruet pris. Det du skal gøre, er at åbne dit tv. Der sidder en del skruer bag på. Tag bagbeklædningen af. Se på et klistermærke som sidder på dit mainboard som regel. Det du leder efter starter med BN og så nogle tal og bogstaver efter. Når du har fundet dette nummer, går du på ebay og søger efter det. Bestil mainboard til omkring en 1000 kr vil jeg skyde på. Vent på det kommer hjem, installer og du har sparet 4000.
Det er da helt sikkert en mulighed at skifte mainboardet selv. Så vidt jeg kunne se var prisen på et mainboard til 7005 modellen dog næsten dobbelt så høj som det til 7000 modellen, som koster omkring 1200 kr.