Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Rasmus

Har du foreslag til alternativ settings som eliminere kant-lyset samt giver mere lys-stærkt billed?
Ved ikke selv hvad jeg skal stille på nemlig.
Om jeg så skal gå på kompromis med den generelle billedkvalitet er ok.
Det må være mit sidste skud inden returnering.
Jeg syntes ikke at have de samme problemer som dig med har jo heller ikke testet det så meget pga mangele tid.. men til den pris syntes jeg at skærmen er super og bedre end mit tidligere 60 tommer pz950 i hverfal.. hvad er det præcis som du syntes er værst ved skærmen så kan jeg prøve og se om jeg kan se det på min nemlig....
Swingking skrev:Jeg syntes ikke at have de samme problemer som dig med har jo heller ikke testet det så meget pga mangele tid.. men til den pris syntes jeg at skærmen er super og bedre end mit tidligere 60 tommer pz950 i hverfal.. hvad er det præcis som du syntes er værst ved skærmen så kan jeg prøve og se om jeg kan se det på min nemlig....
Det er de lyse kanter.
Tv'et har altså kostet 25.000 kr tidligere.
Synes dog prisen er uvedkommende i denne forbindelse.
Der bør ikke være dette galt.
Jeg har 3000 kr. 42" lcd som er helt jævne i lyset.
Swingking skrev:Hvordan fremkalder du de lyse kantet bedst muligt så vil jeg nemlig lige prøve om jeg også kan fremkalde dem syntes nemlig ikke selv at have ser det på min skærm ..
Jamen nu har jeg stillet og pillet så meget så jeg selv er i tvivl. Men nogle gang er det bare meget tydeligt.
Men ved afspilning af mørke scener kan de som regel ses. Nogle gange mere end andre.
Men derfor spørger jeg også til om der findes et testbilled hvor man kan fremprovokere fænomenet?
Har prøvet med testbilleder fra rtings.com
http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850c
Greyscale, Black uniformity men der er intet at se.
Som også skrevet i en tidligere post forleden hvor jeg så stjerner på slottet blinkede baggrunden voldsomt. Ved dog ikke om det var tiltænkt.
Nu har jeg heller ikke testet meget med mørke scener, men umidbart oplever jeg ikke dine problemer ved det digital tv jeg har set + i 720p mkv serie afsnit jeg har set.

Jeg oplever TV'et hænger en sjælden gang og har måske oplevet 2-3 dårlige opstarter ud af 100.

Min kalibrering er meget tæt på standard ift. lys - synes den på flatpanels er håbløs til min skærm.
Jeg startede også ud med Flatpanels settings. De er ok i helt mørkt rum men ikke til alm. brug.

Jeg har nu "skruet" frem og tilbage på settings og har nået til et punkt hvor jeg synes det står rigtig fint til min smag.
Det er sikkert ikke det korrekte billed, men fred nu være med det.

Jeg oplever stadig de lyse kanter, men ja jeg tror jeg må leve med dem.. -Det er åbenbart én af de ulemper der er med LED.
Så må udskifte når OLED, 4K og HDR er blevet mainstream.
Nu ser vi trods alt primært yousee kabeltv hjemme hos os (720/1080)

Her er mine settings (De er taget fra Rtings + lidt ændringer)
http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850c/settings

Light sensor: off (vil muligvis bruge on om aftenen skal lige teste lidt mere)
Brightness: Max
Sharpness: 60
Motion: Custom
Clearness: Min (giver rigtig med lys)
Senest rettet af mbm 31 mar 2016, 17:58, rettet i alt 1 gang.
Ang. kalibrering, så har Torben nævnt at der skal kalibreres på forskellige inputs.

Betyder det, alle der skal laves kalibreringer for alle inputs særskilt. F.eks. på alle 4 HDMI inputs, samt hver USB port for sig? Incl. digital signal, er det 7 kalibreringer?
Rasmus Larsen skrev:Den nye opdatering til Netflix-app'en på Android TV understøtter stemmesøgninger inde i app'en. Virker det på Sony endnu?
1.jpg
Det virker ikke i nu på Sony tvet har lige prøvet nemlig...
Houdini skrev:Ang. kalibrering, så har Torben nævnt at der skal kalibreres på forskellige inputs.

Betyder det, alle der skal laves kalibreringer for alle inputs særskilt. F.eks. på alle 4 HDMI inputs, samt hver USB port for sig? Incl. digital signal, er det 7 kalibreringer?
Du skal blot ind og justere hver indgang. Ikke genkalibrere. Men ja, du skal gøre det en del gange.
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 102