Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turbo
KBW skrev:De må først få styr på de lodrette striber, vignetting, samt skyggedetaljerne (støjen og artifakts).
Det forekommer ikke på den jeg har 55EF950V (2015 model).
Af Turbo
CFE, husk på det er en Tysk model - hvis det skal til rep. skal det være en Nordisk model for at det kan blive lavet i Danmark. Så måske en god idé at kikke på Sverige i stedet for.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg lagde lige mærke til, at både EG910V og EG920V nu er på top-5 listen over de tv-skærme, som danskerne søger mest efter på Pricerunner.

Det ser ud til at LG er ved at ramme priser, hvor danskerne vil være med.
Untitled-1.jpg
Untitled-1.jpg (19.09 KiB) Vist 12879 gange
Af KON1967
Rasmus Larsen skrev:Så er Power 55" EG910V på lager til 9.888 kroner:
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-249956/
også?

Hej Rasmus
Disse billige OLED TV fra LG... Har de 4K ? er det overhovedet nødvendigt at have 4K når det er et OLED? eller er kvaliteten så god at man kan se 4K?.... og hvad med HDR? Er HDR technologi en del af OLED?

Beklager min uvidenhed :s men vil gerne købe et af disse billige OLED, men samtidig gerne være dækket lidt ind til de næste års tv :)

Sidste spørgsmål.... er OLED og SUHD det samme? hvilken en anbefaler du?

Venlig hilsen
KON1967
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
KON1967 skrev:Disse billige OLED TV fra LG... Har de 4K ? er det overhovedet nødvendigt at have 4K når det er et OLED? eller er kvaliteten så god at man kan se 4K?.... og hvad med HDR? Er HDR technologi en del af OLED?
EG910V = HD
EG920V = 4K + HDR

Jo større format, desto mere relevant bliver 4K. Personligt har jeg fundet, at det så småt kan ses i 55", men at man skal op i 60-65" for virkelig at se en forskel på HD og 4K.

HDR kan findes i både OLED og LCD/LED skærme. Det er dog bedst i OLED, da hver enkelt pixel kan styres fra kulsort til kraftig hvid.
KON1967 skrev:Sidste spørgsmål.... er OLED og SUHD det samme? hvilken en anbefaler du?7
SUHD er Samsungs fantasiudtryk. Det er ikke en anden type skærm, men en kombination af LCD/LED, 4K og noget der hedder quantum dots (som bruges til vise bedre farver, dog stadig ikke på niveau med OLED).

Pris er jo altid en faktor og man kan få en af Samsungs 65" SUHD-skærme noget billigere end man kan få LG's 65" OLED-skærme. Hvis du derimod kigger på 55" så ville jeg selv satse på OLED - f.eks. EG910V der er på tilbud pt.
Af CFE
Mon der er tale om en prisfejl? 65" ser allerede ud til at være sat op i pris igen.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 203