Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mfede skrev:Problemet er, at det nu næsten kun er de billigste skærme hos alle producenterne, som sælges som full hd. Derfor er billedet på mange 4k-TV faktisk bedre uanset opløsningen. For nogle år siden, hvor 4K ikke var så udbredt, var det anderledes.
Jeg ville derfor ikke spekulere så meget i om det er full hd eller 4K, men kigge på anmeldelsen af den enkelte skærm kontra prisen.
Helt sikkert.

Problemet er at sælgerne hellere vil sælge det DE mener er bedst for dig..

Læs tests og udvælg et par skærme som du mener vil være en god idé.

Google is your friend mht. til det specifikke nummer.

De 5 "store" mærker er LG, Sony, Panasonic, Samsung og Philips.
For en god ordens skyld, så endte det med en Philips 55PUS7100 til 7 kilo i EL-giganten i påsken
Nu var den til min mor og far, men jeg beskriver lige min egen korte oplevelse med den
Flot design i alt sin enkle "ægte-metal-hed"
Skuffende dokumentation ikke mindst leveret men også når du skal ind og downloade fra nettet, så er det snarere en specifikation på hvad fjernsynet kan i stedet for en anvisning/brugervejledning
Er noget i tvivl om den f.eks. har bluetooth - den har i hvert fald et par menupunkter med Bluetooth uden at den kunne finde noget som helst
Google Cast er ikke Chrome Cast - fik kun et fåtal af mine Chromecast aps til at virke
Rod ikke for meget med alt det sjove - så skal du lige regne med en genstart - hvis de ikke får Androiden opdateret Phillips, så er det et pauvert resultat - sidste opdatering er fra dec. 2015
Mangler helt klar VD9 eller hvad det hedder for at kunne se Youtube - nu der er tale om 4K - så hvis man ikke vil betale for "netstriks" - ja så har man stort set pt købt et Full HD skærm
Ambilight er i grunden sjovt nok - Sat TV-pejs på og der var "gløder" ud i hele rummet
Ind i mellem kan selv jeg se at billedet er noget ud over det sædvanlige
Men i for hold til mit halvgamle 42 tommer billig Samsung bras (jeg er mere til projektor, når der skal ses film) - så har folks hud stadig en tendens til at se ud til at alle har en dårlig uren hud ::l
Fedt at man nu kan kyle yousee ad H til og snuppe DRs kanaler fra luften med en simpel stueantenne og betale en 50 kr. for TV-2 play - for at se de få TV-2 programmer som er værd at se
Så er dette tv faktisk i stand til at tjene sig selv hjem igen efter 2 - 3 år