Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Emil Kastberg
Hm. Okay.
Men hvis de har lige så god respons som S-IPS, så ved jeg bare ikke... På min L2000C var der 1-3 millimeters efteslæb med røde/gule/brune nuancer! :S Er det noget, jeg kan forvente mig med S-PVA, eller er der stort set kun sløring med dem?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tag ud og se en S-PVA skærm i virkeligheden. Du har for mange skrubler til at man kan vejlede dig udelukkende vha. henvisninger til tests mv. så det er nok den bedste løsning.
Af Emil Kastberg
Spurgte ad i ElGiganten og HiFi-Klubben, og ingen steder kunne de fortælle mig, hvilke paneler der sad i deres skærme! Var også i Merlin, men de havde bare en 19" W og en 22", og de var i øvrigt slukkede. Gik sådan set også kun i HiFi-Klubben for at se, om de havde nogen S-PVA-paneler; de sælger slet ikke monitors.

Der er vel ikke nogen, der kender til, om der findes butikker i Odense, hvor man kan få info om de skærme, man ser?
Vil prøve TJData og bob.dk senere. EDIT: Men tvivler på, de kan give mig meget mere info!

Men ellers kan det også være lige meget. S-PVA lyder mere tiltalende end S-IPS, og jeg tog chancen før, reelt, så hvorfor dog ikke tage chancen igen. :S Jeg skal blot have styr på, hvilke skærme, der kan vise 16:9 native - er der nogen, der kender til "lister" over det? Kigger selvf. også selv.
Af xenon
du kan også overveje at købe en 27.5" skærm fra tyskland - jeg har lige bestilt en for kun 3800 kr. inklusiv fragt og efterkrav... det er dog et tn panel så det er ikke det bedste billede der fås på markedet men jeg tror den er rigtig god none the less... den har envidere en 1080p feature der gør at den laver 1:1 pixelmapping ved f.eks en xbox eller lign. så der ikke bliver strechet... den har 1x hdmi indgang og 1xvga indgang og pakken inkludere en dvi->hdmi adapter hvis man skulle få brug for det...

jeg regner med at modtage skærmen indenfor en måned og kan godt give en lille review hvis du (eller andre)ønsker det.... 3600 kr. for 27.5" er vildt billigt, så jeg synes du skal overveje det

*edit - skal måske lige sige at der tale om en hanns-g monitor, samme panel som i viewsonics 28" tror jeg... http://www.newegg.com/product/product.a ... 6824254026
Af Emil Kastberg
Jeg er ikke rigtigt interesseret i TN... Og er heller ikke interesseret i at have 27" på desktoppen... :S Selv om det unægteligt ville hjælpe på at se detaljegraden, når den bruges med PS3, men det er først og fermmest meningen, denne skærm skal bruges til PC'en.
Af ToyzDK
Tjek denne her

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho ... 30969.html

HP har en ny 24" på vej som gerne skulle være storebroderen til W2207 men med 4 USB porte og noget indbygget lyssensor. Prisen ser også ud til at blive ret fornuftig. Kan det leve op til alt hypen som har været omkring deres 22" så skulle w2408 nok blive et intressant bekendtskab. Lander engang i næste måned

Oo00OO
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I det forrige indlæg står der at han ikke er interesseret i TN paneler, så W2408 er ikke aktuel da den, ligesom 245B, har et sådant panel.
Af Emil Kastberg
Vil I mene, at en TN-skærm for det meste vil have ringere farver end en S-IPS?

Er begyndt at overveje TN, faktisk. Hvis jeg kan finde én med at godt antal indgange og anamorphing, altså. :S
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, en TN baseret skærm vil have dårligere farver end S-IPS.
Af Wired
Dells 2407WFP hedder nu 2407WFP-HC. Der er en tråd om den hér. Jeg har ikke læst hele tråden igennem derovre, men du kan jo selv kigge på det og se om der er forbedringer som gør den interessant for dig.
Af Emil Kastberg
yakken skrev:Ja, en TN baseret skærm vil have dårligere farver end S-IPS.
Okay, tak for svaret.
Af Emil Kastberg
Det lader således umiddelbart til, at jeg venter på prisflad på Eizo HD2441. :D :D