Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kennyiver
http://www.avsforum.com/forum/40-oled-t ... hread.html
En spændene tråd med en meget glad ny Oled kunde, som viser nogen virkelig flotte billeder af tv´et. Især spændene at se hvordan billedet på tvet forbedres efter nogen dages brug. Samt der er mange som snart modtager deres tv, så det bliver spændene at se hvordan deres ser ud. Det er spændene at læse om LG har forbedret panelerne siden sidste års modeller.
Puha, når de kommer til landet, så er jeg meget intesseret i en 65B6 som erstatning til min glimmerende Panasonic. 65VT50. ;)
Senest rettet af Kennyiver 19 apr 2016, 13:34, rettet i alt 1 gang.
Ja, han er virkelig glad for det. Jeg undrer mig meget Over de bruger som leder med lys og lygte efter fejl, som man ikke kan se eller få frem ved alm brug af tv'et. Men kun kan frembringe ved stille stående billeder i forskellige % lys. Så leder du også kun efter fejl og mangler. Det vil jo altid være en prioritering når man skal vælge en ny skærm. Jeg er virkelig misundelig på den skærm og er megets spændt på hvornår b modellen udkommer :)
Sådan er det jo altid. Havde jeg købt som privat og ikke haft det som hobby, så ville jeg nok ikke gide lede efter alverdens fejl og mangler blot for at tilfredsstille et forumpublikum. Hvis man ikke har opdaget fejl selv, så er der ingen grund til at lede efter dem.
Torben Rasmussen skrev:Sådan er det jo altid. Havde jeg købt som privat og ikke haft det som hobby, så ville jeg nok ikke gide lede efter alverdens fejl og mangler blot for at tilfredsstille et forumpublikum. Hvis man ikke har opdaget fejl selv, så er der ingen grund til at lede efter dem.
Jeg forstår godt når i nu arbejder med det, kigger efter hvilken fejl og mangler de forskellige skærme og teknologier har. Men for andre som ikke gør det og stadigvæk kun leder efter fejl, det må da ødelægge deres oplevelser under en film. Jeg synes at jeg godt kan sidde og kigge efter detaljer under filmen og tænke sikke sort, farver eller detaljer osv. på min egen skærm, eller når jeg er andre steder henne, men hvis jeg kun sad og kiggede efter fejl, vil det da ødelægge filmen og jeg vil intet få ud af det. :) jeg kan selvfølgelig også godt tænke det modsatte og tænke sikke et dårlig billed, men jeg vurder det ud fra billedet, ikke ved at lede efter fejlene. hvad gør du der, kan du godt give "slip" og se en film og komme ind i historien? :)
Ja, og det er ikke den friske pasta ;)
Ej, kæresten deler desværre ikke helt samme interesse inden for tv og lyd. Så jeg har fået af vide at der skal være til sommerferie og andre små ture, men ellers er hun ligeglad :D

Ja under 30 tusinde til efterår eller slutning af året, så er jeg på. Det væreste ved at købe sidst på året, er at der er begyndt at komme lidt nyheder om 2017 modellerne. Men sådan kan man jo blive ved.
Jeg har indtil nu sagt at de kan fjerne 3D, jeg bruger det ikke. Men nu hvor min nuværende skærm kan, og B6'eren ikke kan, stejfrer tanken mig om jeg vil blive træt af at muligheden ikke er der. Ej, det vil jeg ikke når det hænger på væggen, men sjov hvordan det lige kører rundt i hovedet, for jeg bruger det ikke Man vil jo helst ikke undvære noget af det man allerede har. :)
Ved i om materialet er ens i skærmene nu hvor b6 ikke skal vise 3D?
Jeg har 3D på den ene af to skærme herhjemme. Jeg bruger det aldrig og kommer ikke til at savne det. Jeg begynder i stedet at lege lidt med alle de nye VR-headset. Langt, langt bedre oplevelse anyways.

Jamen så vidt jeg ved, så er det reelt samme panel i G6, E6, C6 og B6. Så det passive 3D-filter på fronten af panelet er nok bare fjernet på B6. I praksis kan jeg ikke se at det skulle føre noget dårligt med sig, faktisk tværtimod. De to første er naturligvis lidt specielle fordi de er skabt nærmest på en glasplade. Men vi må nok efterprøve tingene, når vi får fat i en af skærmene til test :)
KBW skrev:Det vigtigste må være om de har fjernet nær-sort problemerne!
I det link jeg henviser til, har en ny ejer lagt nogen billeder op med 1,3 og 5 % i lys, det ser rigtig godt ud!
Men det vil altid være et kompromis når skal vælge hvilken skærm teknologi man vil købe. Og de vil altid forbedre dem året efter. Sådan har det jo også været med både LCD og plasma, som også er blevet bedre med årene. Men det ligner og lyder som om de har bedret skærmene væsentligt i forhold til sidste års modeller, så jeg tror i års modeller er gode udgangspunkter for fantastiske skærme de næste par år. Man kan jo altid vente på noget bedre næste år ;)