Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dare_Devil
Jeg skal til at flytte. I det nye hjem er der ikke plads til projektor, og jeg skal derfor have mig et nyt TV. Det skal bruges udelukkende til at se film og serier. Jeg har i forvejen en ATV4, som jeg er fint tilfreds med, så Smart TV er mig ligegyldigt. Ligeledes er lyd; jeg benytter alligevel et eksternt anlæg.

Jeg havde egentlig forestillet mig blot at købe et "billigt" TV (fx Philips 55PUT6400), da jeg tænkte, at jeg nok alligevel ikke ville kunne se den store forskel. Men nu ser jeg pludselig, at OLED TV (LG G910V) er kommet ned i "menneskepenge" prisklassen, dvs. under 10k.

Min undren går nu på, at når jeg læser anbefalinger, både listen her på siden samt andre tråde, så anbefales andre TV som fx Samsung JU7005 og Sony X8505 i denne prisklasse. Hvordan kan det være? Jeg troede, at OLED var fuldstændig overlegen O-O
Brugeravatar
Af hans123
Anbefalingerne følger jo ikke helt med når der er prisfald .

Men oled er jo langt bedre end det Phillips du kikker på.

Hvis du ikke kan se forskel behøver du jo ikke smide de sidste penge ;-)
Af Mfede
Som prisforskellen lige nu er mellem JU7005, X85C og EG910V, havde jeg klart taget sidstnævnte.
Det er dog ret nyt, at EG910V er kommet ned i det prisleje.
Af Grandahl
En god video der Peter, 2/3 henne i udsendelsen omtaler han et problem ved OLED tv generelt, er det det der kaldes slør på dansk?
Af Grandahl
Ja den er jeg med på Torben.. Det de taler om 2/3 henne i det indslag som Peter har lagt frem, det er vel det som i også gør opmærksom på i jeres test Torben, det med bevægelsesfrihed, eller bevægelsesopløsning hvor den kan finde på at "hakke" i det.. Kunne det blive et problem ved f.eks. fodboldkampe?
Bevægelsesopløsning handler ikke om hvorvidt tingene hakker eller ej. Det handler om hvor skarpt tingene er når de bevæger sig, dvs om der er slør.