Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Hej Flatpanels :)

Jeg har det problem, at når jeg har koblet min Sony receiver/forstærker til mit Philips TV og på TV'et prøver at vælge forstærker som aktiv lydmodtager, får jeg blot beskeden "Mislykkedes. Skifter til TV-højttalere."

Har prøvet samtlige indgange på receiveren, ingen af dem virker. :s

Jeg ved at forstærkeren virker, da jeg prøvede den af med et phono->minijack igennem min telefon, og der spillede den fint.

Jeg mistænker derfor at problemet ligger i TV'et, men selv efter at have rodet med samtlige indstillinger, er jeg out of luck and ideas.. :(

Der er optisk ind og udgang på henholdsvis receiver og TV, vil et optisk kabel måske være løsningen på mit problem? ::l
Jeg har bestilt et minijack->Phono, og hvis både optisk og phono fejler, må det være det jeg nøjes med.. :((

Er der nogen der har et forslag?
jng skrev:Tv'et har vist ikke lydudgang med phonostik...
Efter at have søgt og ledt yderligere rundt, er det også dét svar jeg kommer frem til..

Der er 2 stik bagpå, et hvidt og rødt, (Left og Right), så jeg troede at det var så nemt som bare at sætte phono-kablerne i tv'et og så ned i receiveren, men åbenbart ikke O_O
Bornholmeren92 skrev:
Efter at have søgt og ledt yderligere rundt, er det også dét svar jeg kommer frem til..

Der er 2 stik bagpå, et hvidt og rødt, (Left og Right), så jeg troede at det var så nemt som bare at sætte phono-kablerne i tv'et og så ned i receiveren, men åbenbart ikke O_O
Det er indgange. På nogle nye tv'er kan man [fejlagtigt?] trække analog lyd ud fra Scart-stikket. Ikke på mit nye relativt nye kontor-Philips, men man kan på mit soveværelses-Samsung, som ikke er ret gammelt...
jng skrev:
Bornholmeren92 skrev:

Det er indgange. På nogle nye tv'er kan man [fejlagtigt?] trække analog lyd ud fra Scart-stikket. Ikke på mit nye relativt nye kontor-Philips, men man kan på mit soveværelses-Samsung, som ikke er ret gammelt...

Hmm, det må jeg prøve :)
Dog har TV'et kun det rektangulære SCART-stik hvor der er et "skævt hjørne", (dårligt formuleret af mig, I know :) ) men der er det så bare at bruge hvid og rød til højre og venstre lyd igennem adapteren? :)