Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af janstoltenborg
Hej Alle, og tak for et godt forum :)

Jeg skal have nyt TV ved månedens udgang. Vil ikke til at køre en diskution om hvorfor, men det SKAL være Samsung i størrelse 55", og jeg har kigget mig frem til de 2 modeller som nævnt i Emne.

Jeg kan model 8005 til ca. 10K, og model 7005 til ca 8.5K. Jeg har læst en del gode anmeldelser af model 7005 i dette forum, og lidt blandet om model 8005. Jeg er selv mest til model 8005, men vil godt høre "folket" om deres syn på plus/minus ved de 2 modeller sat om mod hinanden, og ikke op mod andre mærker.
Jeg kan ikke finde en kalibrerings vejledning til 8005 modellen, men håber det kommer senere.

Hvordan er hastigheden på de 2 modeller ? Er der forskel ?
Er det samme Tizen version de kører med ?
Hvor stor er forskellen på Backlight og Sidelight ?

TV'et skal stå i en alm størrelse stue, men lysindfald om dagen. Vi sidder 3½-4m. fra TV'et, der står i et hjørne (Dette er grunden til et buet er stemt ned). Det bruges til alm kabel TV 80% af tiden, 15% film (Stream) og 5% PS4.

Håber på konkret og brugbar info.

Mvh Jan
Brugeravatar
Af Montago
Forskellen er skærmen.. JS8005 er bedre end JU7005 idet JS8005 er HDR med udviddet farverum.

Menuer og system skulle være det samme
Af Mfede
Men JU7005 har bagbelysning og JS8005 har kantbelysning, hvilket er en fordel for JU7005.
Derudover er JS8005 ikke rigtigt i stand til at udnytte det udvidede farverum.
Af Grandahl
Ja det er korrekt Mfede. Det er ikke "ægte" HDR, eller den fulde understøttelse om man vil, der skal man op i topmodellerne fra Sony eller Samsung..

Ja designforskel er der selvfølgelig også.
Brugeravatar
Af janstoltenborg
Tak til alle for input. Jeg var så heldig at "låne" et 7005 TV og var generelt tilfreds. Nu skla det så afleveres tilbage, og jeg må købe mit eget :P

Jeg søgte så (igen) på 7005 og 8005, men fik så øje på et Sony TV, model KD-55X8505C
Dette TV er på bud til 7999,-, Hvad siger "folket" om dette TV ???
Af Preben Jensen
Sony X85c er et seriøst godt TV du får rigtig meget for dine penge, 7999 for 55x85c? lyder som et virkelig godt køb :) Flatpanels.dk anbefaler dette TV!

Jeg har 65x85c på herreværelset og det er jeg virkelig glad for :)

Kan kun anbefale det! det er også virkelig flot i design og bygget i rigtig metal (ikke plastik ramme)

Har kun ros til dette super lækre og flotte TV.

Bruger mit til film, fodbold, playstation, PC osv, og det er bare super!
Af Mfede
janstoltenborg skrev:Tak til alle for input. Jeg var så heldig at "låne" et 7005 TV og var generelt tilfreds. Nu skla det så afleveres tilbage, og jeg må købe mit eget :P

Jeg søgte så (igen) på 7005 og 8005, men fik så øje på et Sony TV, model KD-55X8505C
Dette TV er på bud til 7999,-, Hvad siger "folket" om dette TV ???
Sony-modellen er absolut ikke et dårligt tv.
55"-modellen har dog den ulempe, at den har kantbelysning, hvor Samsung JU7005 har bagbelysning. Det kan give større risiko for bl.a. clouding.