Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Jeg købte 910'eren til 11.111 formet par uger siden i Power. Fik den leveret i går og har forsøgt at indstille så godt som jeg kan. Har brugt Flatpanels og andre sider. Jeg har ikke læst de forrige beskeder i detaljer i denne tråd da jeg er rimeligt ivrig efter at fortælle noget, jeg synes, er interessant. Jeg har indtil nu brugt Viasat på app'en som er præindstalleret på tv'et. Billedet har været ok, men ikke noget wauw-agtigt. Nu har jeg tilfældigvis lige sat Apple tv 4 til at køre viaplay'en og SÅ sker der altså noget med kvaliteten! Helt fantastisk. Apple tv kører oven i købet trådløst mens Lan sidder i LG'et. Billedet er helt fantastisk. Kommer fra et Panasonic 42" fra 2009. Har dog searchet i Elgiganten og alverdens sites, så mener mig i stand til at kende nogenlunde forskel.
Altså jeg kan ikke se om gamma er det ene eller det andet eller noget i dén dur, men kan dog se en meget nær lighed med det som jeg har set i butikkerne.
Jeg har en 20/2 MB.
Håber i kan bruge ovennævnte til noget.
Hilsen Jesper
Jeg fik lg 910 leveret i dag og jeg er indtil videre meget imponeret af billedkvaliteten. Wow billedet står flot. Jeg kom fra et panasonic plasma v10 og lg 910 overgår billedet på mit gamle plasma. Jeg har set en del fodbold og det fungerer fantastisk. Ingen slør efter bolden og generel flot billedkvalitet ved fodbold. Fjernsynet er dog ikke så
tilgivende som mit plasma og man kan tydeligt se forskel på kvaliteten på de forskellige kanaler/programmer.
Hvis du sidder tættere end to meter fra tv´et, kan billedet i nogle tilfælde være sløret. Tror det hedder screen door effect.
Jeg har brugt de settings som cnet.com og rtings.com har anbefalet og de fungerer ret godt.
Spørg endelig, hvis der er noget som I gerne vil vide om tv´et.

Rasmus