Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

esef skrev:
Houdini skrev:Den absolutte dealbreaker for mig og som jeg synes er værd at bemærke, er at Sony har meddelt at android 6.0 kommer til modellen, hvilket jeg forventer optimere en del mht. performance.
Hvorfor er det en deal breaker at de opdaterer deres 2015 TV til 2016 software? Det kan jeg altså kun se som noget positivt.

Hvis man ikke har tænkt sig at bruge smart-tv delen eller tunere vil TVets efterhånden begrænset ustabilitet kun irritere de få gange hvor TV ligesom fryser når man starter det op. Det er ikke noget der sker hver uge for mig, men det sker af og til.
Jeg mente det også som en positiv dealbreaker :D
Nu har jeg sgu fået problemer med det trådløse netkort på min 65X8507C , den hopper konstant af og kan ikke logge på , og det gælder kun på 5ghz delen , 2,4 ghz delen er der ikke problemer med , andet end at det er langsomt.

Stein
sidder lige og støvsuger nettet for billedindstillinger til dette TV.
Det undrer mig de alle er så forskellige :(

Hvad er formålet med at opgive disse settings hvis de er så individuelle fra TV til TV, miljø etc.?
Største årsag til forskellige billedindstillinger på nettet ser jeg som "MotionFlow", hvor der hersker stor uenighed i hvilken omfang den er nødvendig.
Indstillingen "Tydelig" stjæler rigtigt meget lys, og indstillinger bliver derfor lavet på baggrund af at maksimere lys for at skabe et korrekt billede.

Sætter man MotionFlow anderledes mistes ikke så meget lys, og der giver så en helt anden kalibrering.

På mit eget eksemplar har jeg måtte indstille gamma til "min" for at lande omkring de ønskede 2,2 - så noget variation er der vist også i panelerne.
brr_dk skrev:Største årsag til forskellige billedindstillinger på nettet ser jeg som "MotionFlow", hvor der hersker stor uenighed i hvilken omfang den er nødvendig.
Indstillingen "Tydelig" stjæler rigtigt meget lys, og indstillinger bliver derfor lavet på baggrund af at maksimere lys for at skabe et korrekt billede.

Sætter man MotionFlow anderledes mistes ikke så meget lys, og der giver så en helt anden kalibrering.

På mit eget eksemplar har jeg måtte indstille gamma til "min" for at lande omkring de ønskede 2,2 - så noget variation er der vist også i panelerne.
OK så pilles det ved motion flow er det helt forskellige indstillinger?
Det giver jo så fin mening at de er forskellige
Er lige igang med at kalibrere mit tv.
I anbefalingerne her står der at "mastered in 4k" skal være slået til.
Men det kan jeg ikke få lov til. Den siger jeg kun kan ved hdmi eller Internetvideo.

Hvad gør jeg forkert?
Stein skrev:Nu har jeg sgu fået problemer med det trådløse netkort på min 65X8507C , den hopper konstant af og kan ikke logge på , og det gælder kun på 5ghz delen , 2,4 ghz delen er der ikke problemer med , andet end at det er langsomt.

Stein
Har desværre samme problem :-/ Mit fjernsyn er dog et 55X8505. Hører gerne om løsningsforslag eller andre med samme problem.
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 102