Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hiller05
Har lige erhvervet mig et samsung M86 46' VIA parallel-import.

Men kan ikke finde nogle af de digitale kanaler og nu siger en af mine kollegaere at det er fordi mit TV er købt som parallel-import og IKKE købt til det danske marked??

Er der nogen som af eller bekræfte overnævnte, så ville jeg blive sindsyg glad, samt ellers hvordan??
Har undersøgt om jeg overhovedet kan modtage digitale signaler via min antenneforening og det kan jeg..

Mvh Dennis H.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Via antenneforeningen? Der er ikke DVB-C tuner i dit TV men kun DVB-T så om din antenneforening sender ud i digital kvalitet eller ej er ikke relevant. Du kan kun modtage luftbårne signaler med den model du har.

Er TVet kun sat til via dit normale antennestik fra væggen?
Af hiller05
Ja mit antennestik kommer fra væggen af, men ikke fra det fra TDC men fra valbynet's eget som vi lige har fået trukket..

vil det sige at hvis jeg ønsker de digitale kanaler, skal jeg stikke en stueantenne i tv'et??

Hmmm Synes ellers jeg havde sat mig selv ind i tingene, men det kan jeg så sørme forsta jeg ikke har alligevel..pokkers.. Men takker

Mvh Dennis

I øvrigt kan jeg ikke forstå jeg ikke kan se digital, da Valbynet's egen hjemmeside reklamerer med at vi godt kan se digital TV, idet de sender ud i DVB-t signal.
Tjek evt selv :www.parknet.dk under tv og så under digital-tv?

Mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo stadig kun DR1, TV2 og DR2 der sendes på deres egen DVB kanal. Som du kan se af deres guide, så kan du ikke bruge programsøgeren til at finde kanalerne i deres digitale pakke. Det skal du selv kode ind og de skal ligge på kanal 5. De sendes dog over kabelnettet lader det til, så du skulle kunne trække dem ud af væggen.

Du kan dog løbe ind i problemer med undertekster på dit TV idet det ikke er en dansk model, men den tid den sorg.
Af hiller05
Hej igen.
Vil da forsøge at indkode dem selv så og så håbe det af den vej vil lykkeds...
Jamen vil da forsøge en af de nærmeste dage og vil vende tilbage med et svar..
Atter en gang tak for fast respons til en lettere fortvivlet tosse*S*

Mvh Dennis
Af hiller05
Har nu selv fundet den irriterende fejl.

TÆNK engang.. Har nu lige erfaret at mit nyindkøbte TV Samsung M86(46') med et indbygget digitaltuner i KUN modtager i 7 MHZ og min udbyder KUN sender i 8 MHZ.. derfor ingen digitalt signal til lille mig, medmindre jeg går ud og erhverver mig en seperat tuner SOM velogbemærket OGSÅ kan modtage 8 MHZ..
Samsung support konstaterer at det ikke heller kan ændres til 8 MHZ..

Synes lige jeg ville følge op på dette.. Så OBS dette.. *s*

Mvh