Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Montago
Jeg var en tur i Power forleden for at kigge efter en hårtrimmer

undervejs igennem butikken så jeg et buet LG OLED til 35.000 som stod og kørte nogle demo-videoer igennem.

Et par ting jeg lagde mærke til:

1. HDR findes virkelig og det er egentlig ret awesome.. ved ikke lige om jeg savner det.

2. TV'et havde nogle store fede burn-in tekster på tværs af skærmen !
eller dvs.. det lignede burn-in men kunne måske være et vandmærke i selve demoen - jeg tvivler dog.

Det må eddermame være ærgerligt at købe sig et OLED TV og få burn-in alle de steder der er menuer og TV-kanal logoer :( -- ikke just noget der giver mig lyst til at "investere" i teknologien endnu...
Af Grandahl
Ja, til de penge skal det altså være i orden, det skal det nu også selv om det er en billigere vare..

Apropos den hårtrimmer du snakker om... Virker som et velvalgt produkt, spot on faktisk... Især når man kikker på din avatar :D
Af FlatBean
Jeg har også set burn-ins på udstillingsmodeller i forretninger, og sjovt nok, af LG's egne demo videoer :(
Normalt TV kigning, og butik demo'er kan næppe sammenlignes, så vi X'er for privat brug :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det virker til at flere af butiksmodellerne ender med at få lidt burn-in / retention, når de har stået og kørt noget tid. Omvendt hører man ikke meget fra de private kunder, hvilket da trods alt er positivt.

Der vil altid være potentiel risiko ved teknologier som OLED. Spørgsmålet er bare om LG kan holde det nede i et niveau, hvor det aldrig bliver en reel risiko i hjemmet. Jeg tænker at HDR-trenden arbejder lidt imod retention. Når man hæver lyset på skærmen, så stiger risikoen.

Jeg er spændt på at høre hvad ejere af OLED-skærmene kan berette om 2-3 år fra nu.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den EG960'er vi lånte (Som var en demomodel) havde også burn-in fra at have stået med TV3 for lang tid, men da vi ikke kender dens fortid, så er det svært at sige hvordan man har fremprovokeret det. Jeg har ikke oplevet burn-in eller retention på de eksemplarer jeg selv har testet.