Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lyf
Jeg er på udgik efter at erstatte min gamle Samsung 19" CRT (SL900+) skærm. Samsungs 226BW og HP 2207W er naturlig vis de første, der har sprunget i mine øjne.

226BW gider jeg ikke pga. paneldebatten, og HP 2207W har jeg hørt, har store problemer (pga TN) med at gengive farverne ens, selvom man kigger lige ind på den.

Jeg ser det som et krav, at skærmen kan gengive farver ordentligt, når jeg kigger på den. At de ikke er 100%, når man kigger fra siden, kan være mere eller mindre ligegyldigt.

Skal man virkelig op i 4-5k - eller kan man også finde en til 2.5k eller så?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alle 22" skærme har TN paneler.

Kvalitet koster - sådan er det jo som regel - men du kan eksempelvis forhandle en Dell 2007WFP ned i ca. 2800 kr. hvis du ringer til dem og beder om et tilbud.
Af lyf
Det virker som et udemærket bud, tak. Jeg kunne dog godt tænke mig noget større end 20" - det er vigtigt med masser af skrivebordsplads (den digitale af slagsen).

Findes der større modeller uden farveproblemer?

Ih, 2207W virker så god, men jeg kan ikke klare, at en farve skifter, ja - farve et andet sted på skærmen.
Af lyf
Har alle TN skærme (22") det problem, at der er markant forskel i farverne øverst og nederst på skærmen?

Har hørt, at så snart jeg går fra 20.1" til 21", får jeg en større opløsning, så måske er 21" det, jeg skal have.

Samsung 215tw er en "gammel" (?) mulighed..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er, som du selv nævner, mest i det vertikale plan at TN har seriøse problemer og det vil komme til udtryk som en farveændring fra midten af skærmen til top eller bund (mest mod bunden). Det kan du desværre ikke komme udenom.

215TW er en god skærm, men den er ikke egnet til spil, så hvis du påtænker at at spille på den, så er det ikke her du skal kigge. Vi har længe ventet på Samsungs 20" version af 971P, men den lader vente på sig.

Der er ikke så mange skærme i dit prisleje der leverer ordenlige farver uden at de er 20"W skærme.
Af lyf
Okay, tak skal du have. Nu skal jeg bare have undersøg, hvor galt problemet er med HP 2207w, jeg kunne godt tænke mig de ekstra 2" og muligheden for at spille.

Nogen der ligger inde med billeder af 2207w's problemer?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er det jo heller ikke værre end at de fleste er godt tilfredse med skærmen. Mit umiddelbare gæt er at du ikke vi lægge mærke til noget som helst til dagligt og kun hvis du sidder og arbejder med helt ensfarvede baggrundsfarver over hele skærmfladen.

Du kan se den anmdelelse der ligger af skærmen her i forum under "Brugeranmeldelser".