Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af kthomsen
Swingking skrev:Bor du da i Holland ? Det er hvis nok noget med en hvis mærke CA Modul som der er problemer med i Holland. ..

Ja det så jeg så også, da jeg havde ledt lidt videre. ;)

Nå, men nok om det. Sonyen er bestilt og afhentes imorgen. Desværre kan jeg først sætte det op om 1½ uges tid, når jeg har renoveret stuen færdig. :((

Tak for hjælpen allesammen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Husk, at Twin-tuneren ikke virker med PIP, dvs. du kan ikke se to kanaler samtidigt. Det vil heller ikke komme senere hen, så hvis det er dét du skal bruge to tunere til, så kig på Samsung i stedet.
Brugeravatar
Af kthomsen
Tak for info Torben.

Men nej, et billede er mere end rigeligt til mig, ellers bliver
jeg sgu rundforvirret. :s Det er mere optage-delen der er vigtig.

Kan slet ikke vente med at få renoveret stuen færdig næste uge, så jeg kan få det nye TV op! :D
Torben Rasmussen skrev:Husk, at Twin-tuneren ikke virker med PIP, dvs. du kan ikke se to kanaler samtidigt. Det vil heller ikke komme senere hen, så hvis det er dét du skal bruge to tunere til, så kig på Samsung i stedet.
Brugeravatar
Af kthomsen
Lige en lille tilbagemeldning.

Så har jeg haft mit nye Sony KD-65X8505C oppe at køre en lille måneds tid og jeg er super glad for det.

Jeg har brugt flatpanels test indstilling som guide og selv finjusteret til min stue og mine øjne og billedet står super godt.
Selv standard signal fra yousee boksen ser ganske godt ud, og jeg sidder ca. 4m fra TVet. :)

De positive ting er helt sikkert brugerfladen. Jeg synes det går dejlig hurtigt og bruger faktisk kun den lille touch betjening til TVet, og selvfølgelig yousee fjernbetjening til boksen.

Streaming fra min NAS over netværk og fra apps på TVet (TV'et er tilsluttet via wi-fi) kører problemfrit og med super billede.

Jeg har ikke rigtig fået brugt chromecast funktionen, så den tør jeg ikke skrive så meget om.

Eneste kritikpunkt jeg har, og det problem har mange andre skærme også, er at de er for blanke, så der er genskin fra lamper osv., som kan irritere om aftenen.
Så nu har jeg investeret i Philips Hue så jeg har lightstrips osv., der hænger de rigtige steder, så de ikke går ind i TV skærmen, når man sidder på fars plads, og som kan indstilles ved et enkelt tryk, når det er film-tid! :D
Jeg ved også nogle har skrevet at skærmen på Sony ikke er lys nok, men det problem er jeg ikke stødt på, selv en solrig forårsdag.

Sidst men ikke mindst har jeg også suppleret med en Sony soundbar (HT-NT3), så nu spiller det bare max.

Så for mig er det 8 ud af 10 stjerne, men tager man tilbudsprisen under 12K i betragtning, får den en stjerne mere af mig. til 9 ud af 10.
Af PeterD
Altid dejligt når man melder tilbage et stykke tid efter købet af et nyt TV.

Takker! :)