Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Til brug i et nyt hus her om cirka 2 mdr, har jeg været på udkig efter et 65" TV. Jeg har aldrig prøvet Ambilight før så det tiltalte mig lidt (også fordi jeg er bidt af af en gal Hue-lampe...).

I aftes opdagede jeg ved at tilfælde at Elgiganten havde sat 65PUS7120 ned fra 14999 kr (som den koster igen nu) til 11999 kr som weekendtilbud, så jeg skyndte mig at slå til, og med gratis levering til om et par uger.

Jeg har så læst i en anmeldelse herinde, for storebroeren "7600", at input lag ligger i 80-100ms området: http://www.flatpanels.dk/test.php?id=14 ... n=showfull - jeg tænker det nok er det samme for 7120 så, eller tæt på?

Uanset hvad, er dette helt umuligt at spille med?
Kan man ikke bare manuelt slå Ambilight FRA når man spiller, og opnå en bedre input lag? Det har jeg ikke været i stand til at få svar på via Google, så håber nogen herinde ved noget...

Jeg er på ingen måde hardcore nørd, og kan (som 30+ årig) slet ikke følge med de teenagere der har implantet PS4 controlleren direkte til nervesystemet, når den står på Battlefield/Call of Duty multiplayer og den slags...

Kan selvfølgelig nå at afspille skærmen, eller bare pakke den ud her om 14 dage og afprøve den lidt i den nuværende stue. Aller helst ville jeg dog gerne vente med at pakke den ud osv indtil det nye hus er klar til overtagelse.

Kommentarer? :)

Edit: I denne tråd, anbefales det (for et 2014 50" TV) at sætte PS4 i HDMI port 3 eller 4 da disse er normale HDMI porte, og port 1 og 2 er 4K porte. Ved at bruge 3 og 4 undgår man at TV'et skal opskalere 1080p fra PS4 til 4K indhold. Er der nogen der ved om det er det samme ved 7120'eren?
Input lag er ok for så stor en skærm vil jeg mene
Har prøvet at spille på en 65' men input på 120 og det gik fint for det meste da de nye slærme jo nok er blevet bedre med årene :)
Men ja slå alt fra så den kun skal bruge hjerne kraft på billede eller måske tjekke om den har en spil tilstand, det ville kraftige nedsætte input lag hvis de har været så venlige :)
Det kan være at når man har rundet de 30, så er man alligevel ikke så hurtig at man bemærker input lag :) Jeg får skærmen på lørdag, så må jeg lige teste den lidt i de 14 dages fortrydelsesret.

Black Ops spiller jeg dog ikke :)