Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jankrabbe
Hej!
Er der ikke en der kan, med tilhørende kilde, fortælle mig hvor mange Hz samsungs 48ju6400 og 50ju6800 har? Jeg oplever, at nogen mener den har 50 og andre 100.
Af Bent odense
jankrabbe skrev:Hej!
Er der ikke en der kan, med tilhørende kilde, fortælle mig hvor mange Hz samsungs 48ju6400 og 50ju6800 har? Jeg oplever, at nogen mener den har 50 og andre 100.
Samsung 6 serie Hz betegnelser følger model nummer Ju60,JU62,JU64,JU65,JU68 og det går lige fra Hz betegnelse PQI 400Hz og op efter.Det er en ligegyldig betegnelse. Alle ender ud med de har et 100Hz panel.
Af jankrabbe
Hvis du læser hele tråden, kan du se jeg efterspørger en KILDE! No offense, men det bidrager ikke til andet end mere tvivl.
Af Grandahl
Som jeg hører og ser, er alle paneler i Samsungs 6'er serie af samme type.. Som jeg har læst flere steder ( igen ikke af officielle kanaler ) er panelerne af den type som sad i sidste års 7'er serie, og så har jeg ikke fantasi til at forestille mig at det skulle være under 100Hz..

Samsung leverer også paneler til andre mærker som f.eks. Panasonic, igen så vil det forekomme mig mærkeligt hvis andre mærker skulle acceptere under 100 Hz..

Måske Torben eller Rasmus kan belyse noget her.
Af Grandahl
Ifølge den tabel der Mfede, så er der ihvertfald forskel på panelerne i 6'er serien, og forskel i Hz på 6'er serien, dog mangler der nogle paneler fra 6'er serien i den tabel også kan jeg se.

Men synes det er lidt uvist og mærkeligt.. Måske ikke så mærkeligt, men lidt ugennemskueligt med 6'er serien, selvom producenterne selvfølgelig er i deres gode ret til at vælge hvad de vil af paneler til deres tv.