Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bent odense
Mfede skrev:1. Hvad beskylder jeg dig for? Jeg kalder dig en troll, ja. Men det er fordi igen igen kommer med påstande uden belæg, og når man så spørger ind til dine påstande svarer du ikke.
Men du kan da få et forsøg til. Hvilket belæg har du for at kalde et 65" af de nævnte modeller her i tråden for billig?

2. Du hjælper jo slet ikke trådstarter. Du har jo slet ikke foreslået en skærm. Blot kommet med mærkelige påstande.

3. Du anbefaler jo ikke en eneste skærm, så hvordan skulle jeg være ked af, at du ikke anbefaler bestemte skærme?
Man må bare affinde sig i PeterD,og hvis man ikke kan acceptere Peter,så må man loge af,som mange andre gode bruger har gjort.
Af landrock
PedeD er desværre ikke er en konstruktiv person, men man skal igennem hans ligegyldige indlæg i de fleste tråde...

Tror jeg vil tilslutte mig koret; Hvad har du bidraget med i denne tråd?
Af PeterD
Jeg købte en 42" skærm den kostede 6000 kr og nu kan man få et 65" for 10.000 kr..Vildt! "

Lad os høre trådstarters tanker? Hvad er 1. Prioritet?
Af Mfede
Og før du købte en 42" skærm til den pris kunne man på et tidspunkt få en 37“ skærm til den pris. Sådan er udviklingen jo, så vi prøver igen. Hvad bidrager du med og hvad er dit belæg for din påstand?
Brugeravatar
Af Montago
Morten S skrev:Hej allesammen.
Vil i mene at man er bedre tjent med en 55"
Jeg sidder ca. 4,5 mtr. Fra skærmen.
ved 4-5 meter vil jeg klart anbefale 65"
ved 4 meter passer et 55" fint
ved 3-3.5 meter begynder 55" at være for stort

Og som andre har anbefalet, er SAmsung JU7005 fra 2015 et rigtig fint TV med meget flot billede + nemt at indstille korrekt.
Af x99gump
Montago skrev:
Morten S skrev:Hej allesammen.
Vil i mene at man er bedre tjent med en 55"
Jeg sidder ca. 4,5 mtr. Fra skærmen.
ved 4-5 meter vil jeg klart anbefale 65"
ved 4 meter passer et 55" fint
ved 3-3.5 meter begynder 55" at være for stort

Og som andre har anbefalet, er SAmsung JU7005 fra 2015 et rigtig fint TV med meget flot billede + nemt at indstille korrekt.
Det kommer jo så lidt an på personlige præferencer. Vi har ca. 3,5 til 4 meter til vores tv på 63". Jeg ville bestemt ikke have et tv der var mindre. Heller ikke selv om vi kom ned på 3 meter.

Faktisk gamer vi ps3 med sækkestole henne foran tv'et, og så er der ca. 1,5 til 2 meter til skærmen, og det er stadig ikke for stort, det er bare fedt! <B
Brugeravatar
Af Montago
mbm skrev:
Montago skrev: ved 3-3.5 meter begynder 55" at være for stort
for stort.. Hvordan det?
har noget at gøre med hvor meget du skal bevæge øjnene og hovedet for at følge med i det du ser.

som sagt begynder det at blive for stort - ikke dermed sagt at man ikke kan bruge det.

Men man vender sig nok til det..
Af mbm
Montago skrev:
mbm skrev:
Montago skrev: ved 3-3.5 meter begynder 55" at være for stort
for stort.. Hvordan det?
har noget at gøre med hvor meget du skal bevæge øjnene og hovedet for at følge med i det du ser.

som sagt begynder det at blive for stort - ikke dermed sagt at man ikke kan bruge det.

Men man vender sig nok til det..
hmm nå ok... så må jeg nok hellere sælge mit 65" for det er da ALT for stort så. Inden jeg bliver bæløjet elelr for slidtgigt i nakken :)
Af area8001
Husk at I kan tilføje Peterd til jeres ignorer liste, så slipper vi for at alle tråde skal handle om Peterd.
Mfede skrev:1. Hvad beskylder jeg dig for? Jeg kalder dig en troll, ja. Men det er fordi igen igen kommer med påstande uden belæg, og når man så spørger ind til dine påstande svarer du ikke.
Men du kan da få et forsøg til. Hvilket belæg har du for at kalde et 65" af de nævnte modeller her i tråden for billig?

2. Du hjælper jo slet ikke trådstarter. Du har jo slet ikke foreslået en skærm. Blot kommet med mærkelige påstande.

3. Du anbefaler jo ikke en eneste skærm, så hvordan skulle jeg være ked af, at du ikke anbefaler bestemte skærme?
Af Nipov1
Ja hvis 55 er for stort skal jeg også af med mit 65 !!
Det var altså mere før i tiden, og et af problemerne var også at man kunne se pixels på tv'et når man kom tæt på, men nu med 4K ses de ikke tydeligt længere !!!!!
Sidder selv max 2 meter fra det da jeg bruger det til at spille ps4/Black OPS III på et (samsung UESJ9505XXE )
Brugeravatar
Af Montago
For hulan da...

Hvis man spiller på sin skærm er det helt fint at side tæt på, da man som regel kun fokusere på hvad der foregår midt på skærmen.

Men hvis man ser film og evt har undetekster på, så er det en fordel at skærmen ikke er meget større end en knytnæve i strakt arm. Det gør at man både kan læse teksterne og se hvad der foregår p resten af skærmen.

Lige ledes, hvis man kigger på en detalje udenfor skærmens midte, så går man ikke glip af hvad der sker i den anden side af skærmen.
Brugeravatar
Af Montago
area8001 skrev:Husk at I kan tilføje Peterd til jeres ignorer liste, så slipper vi for at alle tråde skal handle om Peterd.
Jeg prøvede lige at smide ham på ignorer listen... så gik forumet i smadder...

vil fejlmelde det.
Af mbm
Montago skrev:For hulan da...

Hvis man spiller på sin skærm er det helt fint at side tæt på, da man som regel kun fokusere på hvad der foregår midt på skærmen.

Men hvis man ser film og evt har undetekster på, så er det en fordel at skærmen ikke er meget større end en knytnæve i strakt arm. Det gør at man både kan læse teksterne og se hvad der foregår p resten af skærmen.

Lige ledes, hvis man kigger på en detalje udenfor skærmens midte, så går man ikke glip af hvad der sker i den anden side af skærmen.
And thats a fact :p