Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FoolzRailer
Hej alle jer kloge personer!

Jeg søger et nyt 55" TV til stuen. Må ærlig indrømme jeg ikke har alt for meget forstand på forskellene mellem mærkerne.
Jeg bruger TV'et til Netflix/PS4/Film.

Små krav:
Min. 55"
4K/UHD
SmartTV funktion (WiFi)
Ikke buet
11.000 kr. +/- (Kan godt betale lidt mere, hvis det er det værd)

Er som sagt ikke så meget inde i TV verdenen, men det må gerne have en ordentlig refreshrate og lidt fremtidsikret med TV-tuner (hvis sådan noget er muligt). Har tidligere været glad for Samsung, men ved ikke hvordan de performer pt, eller om man skal vente til de nye 2016 modeller kommer?

Er der nogle gode forslag? :)
Af FoolzRailer
Tak for hurtigt og godt svar ! Kigger lige dem igennem! :)

Vil også lige hører om det er værd at vente på Samsungs 2016 modeller? Var lidt lun på deres 55" fra 2015 i 8-serien.
Af Grandahl
De er jo ikke kommet endnu de 16 modeller, så vi har ingen anelse endnu, før de testes og vi ser dem i stuerne hos folk :)

Men JU 7005 og 8005 2015 er da også værd at holde øje med, tilbudene kan være varme her før der skiftes til de nye modeller.
Af PeterD
Det er jo lige dilemmaet.

Skal man holde sig til det man kender eller skal man prøve noget nyt?

Kan det hjælpe hvis man besøger butikker, UDEN AT KØBE, men kun trykker på fjernbetjeningerne, vurderer skærmen "in real life", hører på en masse sælgergøjl osv. osv.

Tager hjem. Lægger + og - sammen for hver enkelt skærm..læser de FORSKELLIGE testsider af de skærme man på forhånd har udset sig (Google og YouTube)..og slår en streg. Checker pricerunner.dk og bestiller på nettet.
Af FoolzRailer
Det lyder som en god plan og mange tak for hjælpen! :)

Har ikke kunne finde en release date for de nye skærme fra 2016, men håber da de kommer snart!
Af Mfede
Jeg ved godt, at du skriver, det skal være 4K og ikke må været buet, men hvis du alligevel skal ud at kigge, ville jeg også lige kigge på LG EG910, hvis jeg var dig.
Buen er ikke så slem som på Samsungs modeller, og selvom det kun er Full HD ville jeg i den størrelse leve med det og så få et OLED-TV. Det sparker sgu røv, billedmæssigt!
Af Jesper T.
Jeg ville nok spare lidt mere sammen, og kigge på Panasonic 2016 modellerne DX750/780 58" med en startpris på 15-16 kilo.