Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kan du bekræfte, at det er optage-funktionen (afspilning af optagelser), som forårsager fejlen?

Jeg testede både med en soft-genstart (altså ikke tænd/sluk men en reboot via "Om"-menuen eller din smartphone app) og med at hive stikket. Soft-genstart virkede, men de nærmere omstændigheder blev ikke testet. Jeg har heller ikke testet om det sker ved alm. afspilning via USB (ikke optage-disken).

Man kunne derfor undersøge:
- Hvilke inputs påvirkes: TV, USB, Apps, HDMI, Cast
- Hvad fremprovokerer fejlen: Afspilning af optaget program er testet
- Hvad får fejlen til at gå væk: Her virker reboot (soft), men tænd/sluk gør ikke.
Desværre - det må jeg teste for at se.
Har endnu ikke afspillet noget af mit optagede andet end lige første dag for at se om det virkede, så er ikke klar over om der her er sammenhæng til det dårligere sort.
Her var det meget konsekvent: Hvis jeg rebootede TV'et så var sort OK på HDMI. Så snart jeg afspillede en optagelse, så røg sortniveauet i hækken. Der kan dog sagtens være andre ting der får samme fejl til at dukke frem, så det bør nok testes. Jeg har på min Dune-afspiller en pauseskærm, som er et logo på sort baggrund, så det er temmelig hurtigt at teste om sortniveauet er forkert hvis man skifter til HDMI-porten, men det kan ikke blive før tidligst i aften.
Min undersøgelse af Sortniveau-justeringsfejl:
- Hvilke inputs påvirkes: HDMI
- Hvilke inputs påvirkes ikke: TV, USB, Apps, (Cast ikke undersøgt)
- Hvad fremprovokerer fejlen: Afspilning af optaget program er testet
- Hvad får fejlen til at gå væk: Hos mig virker ligeledes reboot (soft), men tænd/sluk gør ikke.

Tak til Torben for at finde denne sammenhæng og fix!

Edit:

- Hvilken model og størrelse af TV'et har I - 43W805c
- Er TV'et nulstillet efter opdatering til 3.317 - ja

Fejlen opstår kun når afspilning af optaget program foregår fra "title list" eller program guide. Hvis man starter app'en Video og afspiller et optaget program herfra, opstår fejlen ikke.
Senest rettet af alundr 02 mar 2016, 20:38, rettet i alt 1 gang.
Jeg har lige taget et snapshot af problemet lige efter afspilning af en optagelse fra haddisken, hvorefter der er skiftet til HDMI3, samt samme billede 3 min senere efter en genstart. Problemet burde være tydeligt. Der er ikke manipuleret med billedet og eneste forskel er, at min iPhone har fundet en svagt mere gullig hvidbalance på det ene billede end det andet. Eksponeringen er den samme.

Jeg har en dialog i gang med Sony, men vore normale kontakter er på ferie, så der er lige et mellemled inde. Billedet er videresendt i Sonys systemer.

Hvis I andre tester det, vil I da udfylde følgende, så Sony har lidt info at løbe med:
- Hvilket input er påvirket og hvilke er ikke
- Hvad fremprovokerer fejlen
- Hvad fikser det igen (midlertidigt)
- Hvilken model og størrelse af TV'et har I
- Er TV'et nulstillet efter opdatering til 3.317

Selv har jeg ikke nulstillet, men de der oplever en effekt bedes lige tjekke om problemet kommer igen hvis man starter et optaget program.
X8505Black.jpg
X8505Black.jpg (73.13 KiB) Vist 5206 gange
Sony meddeler, at de kan genskabe problemet hos dem, men at det ikke er en fejl de før er stødt på, så de har ikke en tidshorisont på et fiks. Den midlertidige løsning lader til at være, at man genstarter sit TV via "Om" menuen eller via genvejen i App'en til telefon/tablet. En simpel tænd/sluk af TV'et er ikke nok.

Hvis man ikke bruger optageren, så burde problemet ikke opstå, men den del er slet ikke undersøgt til bunds, så det er ren gisning fra min side.
understøtter selve tuneren i tvet HEVC ? da det nok vil komme i brug til tv kanalerne ,inden for 2-3 år. ja tidligere skrev i da allerede i 2016 her på fladspanels at det ville komme i brug...

ved godt at tvet fint kan afspille HEVC filer via kodi samt usb... det er bare om Tuner delen nu også kan kode HEVC som jeg er i tvivl om....

Eller er den måske kun tv fra 2016 som understøtter HEVC i Tuner delen ?
Torben Rasmussen skrev:Det er den jeg bruger. Den stikker 1 cm ud af bagsiden - den ser fin og lille ud på billedet, men det er altså lidt af en klods.
Bruger toslink fra Harald Nyborg. Mener ikke dette tager mere en 1 cm bag til uden vinkel adapter.
Lidt ærgeligt det ikke kan komme helt ind til væggen.
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 102