Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Snaru
Jeg har købt et UE55JU7005 og ville høre om der findes nogle gode apps jeg skal hente?

Er der nogle i vil anbefale?
Af peter555
Er der ikke mange apps til Samsungs Tizen platform? Det vil jeg nu nok mene. Gode apps? For mig er de gode da jeg er storstreame Jeg har apps til HBO Nordic, Netflix, TV2 Play, Viaplay, C-More, Youtube og HBBtv så man kan se DRtv. Jo og Min Bio er også med. Hvad forlanger man mere? Hvad havde i forventet der skulle være yderligere?
Så der er så godt som fuldt hus på apps til streamingtjenester i Danmark det er der ingen andre end Tizen der magter.
Hvad mangler i?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det bestrider jeg ikke. Jeg antog bare, at de danske streamingtjenester var ret åbenlyse, da Snaru spurgte til gode apps. De fremhæves jo af skærmene.

Herudover synes jeg dog ikke at man finder gode apps på samme måde som der er til f.eks. tvOS, hvor man - på trods af at platformen er helt spæd - allerede nu kan gå på opdagelse i kataloget og finde kvalitets-apps, særligt indenfor spil, lokalstreaming (Plex, Infuse, VLC, Kodi-port m.fl.) og fitness genrer.
Af peter555
@Rasmus hvilke tv platforme får du det på. Philips og LG har næsten ingen streaming apps.
Nu har jeg købt vores tv for at se tv enten streaming eller konventionelt og der er der ingen af de andre platforme der når dem til sokkeholdern. Hvis jeg ville bruge nogle af dine forslag vil jeg tilslutte min Nexus player.
Jeg har en indrømmelse, som sagt jeg streamer meget men bruger 90% min chromecast og tablet som "fjernbetjening" når vi streamer her i familien. Tabletten er fjernbetjeningen til tv'et som almindelig fjernbetjening (TV 2015 samt 2014 J og H serierne. Den hedder "TV (2015 Samsung) remote") samt til at starte og stoppe det vi vil streamer fra de forskellige apps. Selv med den nye pointer fjernbetjening er tabletversionen den bedste for os. Man får hvad man ser og den omtalte fjernbetjenings-app er bare suveræn tænd/sluk navigation.
Af peter555
Plex findes og hvad angår VLC man tilslutter sin harddisk til tv'et via usb finder den under enheder og den afspiller mkv, avi, mpg4, og hvad de nu hedder med undertekster, ja jeg blev selv overrasket så god som VLC. Med alle mine streamingtjenester bruger jeg ikke den trafik mere så i realiteten ligegyldigt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Nej det står ikke meget bedre til hos de andre. Dengang branchen lancerede "Smart TV" med løftet om åbne app-butikker, som ville udvikle sig som app-butikkerne på mobil, er i hvert fald ikke blevet til noget. LG's webOS er dog OK med hvad angår danske streamingtjenester. De har de fleste store streamingtjenester, pånær HBO Nordic.

Personligt tror jeg, at Apple (tvOS) og Google (Android TV) bliver dem, som leverer på det løfte i sidste ende.

Er det app'en som Samsung selv har udviklet? Altså den de også kalder SmartView. Eller er det en anden? For så vil jeg da lige prøve den :)
Af peter555
Nej det er en tysk app fra et firma der kalder sig Tvisted det er ikke reklamer ved appen NB det er til android på Google play. Når jeg kommer til en pc får du flere oplysninger, havde læst om den og den var lidt svær at finde.
Af npchristiansen
Fernsteuerung aktueller Samsung TVs mit Tizen (2015 und viele der 2014er TVs) über WiFi - Anschalten über Infrarot, sofern vom Mobilgerät unterstützt. Bei Samsung Smart TVs der Generationen C bis F (2010 bis 2013) verwenden Sie bitte unsere App TRemote, auch hier im Appstore.
Fernsteuerung aller wichtigen Tastern inkl. dem Anschalten des TVs über IR und der Steuerung von Apps auf dem TV. Suche per Spracheingabe auf dem Mobilgerät statt Eintippen. Maussteuerung im Zapview (ganzer Screen als Touchpad inkl. Tap für Klick) oder bei Tablets zusätzlich mit kleinem Touchpad.

Die App erlaubt das Umschalten von Kanälen, sofern das Antennensignal im TV verarbeitet wird (geht nicht bspw. bei einer Box von Sky oder Unity Media).

Bitte schalten Sie ggf. an Ihrem Router die Funktion UPnP Broadcast an. Anderenfalls kann die App den TV im LAN nicht finden. Die App erlaubt auch die Eingabe der IP des TVs (angezeigt im Menü Netzwerk des Fernsehers).

Anschalten über IR (kompatibel sind die meisten Mobilgeräte von Samsung, LG, Lenovo/Medion, Sony). Der TV benötigt nach dem Anschalten ca. 30-60 Sekunden, bis er über WLAN verfügbar ist.

Folgende Geräte sollten mit dieser App funktionieren:

2014: H4500, H5500 und höher (außer H6003/H6103/H6153/H6201/H6203).
2015: J5500 und höher (außer J6203) and J4500 (nur diese!)

Bietet die Funktionen der Smart view und Smarttouch Fernbedienungen der Samsung Nachrüstlösungen in einer App.
Af Snaru
Er det ikke muligt at se TV3play på smart tv?`
Når jeg går derind kræver den at jeg har noget installeret og det kan jeg ikke gøre på mit tv.

Det er ikke viaplay jeg mener, men gratis versionen http://www.tv3play.dk/