Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sarahj
Mit knap 3 år gamle Samsung ps64e8005 er erklæret totalskadet grundet en panelfejl. Jeg har heldigvis en elektronikforsikring og de har tilbudt mig et Samsung ue65ju7005 som erstatning. Er dette et rimeligt bytte? Umiddelbart er det samsungs 7serie og ikke 8 serien som mit gamle tv. Og så er det jo LED og ikke plasma, men det kan næsten ikke være anderledes. Håber nogen kan hjælpe en pige uden meget forstand på tv. Så er det en fair ombytning eller bør jeg have et fra 8serien, men de er buede eller bør jeg gå efter et helt tredje tv? På forhånd tak
Af Hilfiger
Jeg har lige været igennem det samme.

Umiddelbart synes jeg at det er fair nok. Men du kan evt også bede om dine penge.....mod at du betaler en selvrisiko. Man går ikke ud fra hvad du har givet for tv'et i tidernes morgen....men efter specifikationer osv. Men jo prøv at se om du kan få en 8 serie istedet for. Der er ikke noget galt med 7005 serien overhovedet.

Jeg ville nok spørge hvad du kan få at kontanter i hånden her & nu.....og se hvad du kan få for de penge (eller evt selv smide nogle penge oven i).

Og hold dig til de flade modeller. Du buede halløj er de stoppet med at producere.

Og til aller sidst...nu når du kommer fra et Plasma tv....så hold dig til Bagbelyst VA Paneler. IKKE kantbelyste paneler.....såsom Samsung 8005 modellen.....den med sølvkant.
Af Sarahj
Tak for input. Kan se 8 serien ca koster det samme, så nok ikke noget at gøre der. Jeg kan også få pengene og selv købe et tv. Kiggede lidt på LG 65uf950v der er på tilbud til 15000 ved dustin, koster 30.000 andre steder, power har det til 25000, men hedder så vaen til sidst, kan ikke se forskellen? Er dette tv bedre end Samsung 7005? :s :s
Af Hilfiger
Det LG tv du henvender til er med Kantbelysning. Det ville jeg personligt ikke bruge mine penge på. Du kommer fra et Plasma TV.

Jeg kommer selv fra et LG tv med Kantbeysning LED panel. Det blev totalskadet forleden. Jeg er selv på udkig efter et nyt tv i disse dage. Men ikke LG :-)
Af PeterD
Ked af at sige det Sarahj.

Panelfejl på Samsung er ikke et sjældent syn (2-3-4 år, BUM!)

Men du kan jo prøve igen og se om det holder. De laver ellers glimrende skærme nøjagtig som flere af konkurrenterne.

Her er en test af LG'et:

http://digitalt.tv/lg-uf950v-test/

og hér:

https://www.avforums.com/review/lg-55uf ... view.11300

Og lidt her til skærmen:
https://youtu.be/SpMXYisFhnE

Hvis du har store krav: BUM-BUM: Brugt Plasma eller vent på OLED?
Senest rettet af PeterD 29 feb 2016, 21:56, rettet i alt 1 gang.
Af PeterD
Hvis du kommer fra et plasma og har set mange timers film og underholdning og så skifter til LCD/LED, selv med de korrekte indstillinger. Vil du stadig godt kunne se forskel (Sorry to say!)

Der med ikke sagt plasma var det eneste ene. Der var "Buzz", højt elforbrug og sikkert flere andre skavanker når man tænker tilbage..
Af Mfede
Der er umiddelbart ikke belæg for at konstatere, at der skulle være noget i vejen med kvaliteten på Samsung JU7005.

Ju7005 har den fordel i forhold til JS8005, at den er bagbelyst, hvilket vil give et bedre sortniveau og mindre risiko for clouding - specielt når man kommer op i 65". Desuden laves JS8005 ikke i andet end 55", så du vil kun kunne få den buede variant JS8505.

Jeg ville klart foretrække JU7005.
Er det muligt at du kan få penge i stedet for byttet til et nyt tv - og hvis ja, hvor meget kan du få?
Af Sarahj
Tak for inputs. De er værdsatte og har nu læst anmeldelser. Ja jeg kan godt få pengene. Ca 14.000, men er villig til at smide 3-4-5000kr ekstra for det helt rigtige tv.. Hvad det så end er i den størrelse..?
Af Hilfiger
Mfede skrev:Der er umiddelbart ikke belæg for at konstatere, at der skulle være noget i vejen med kvaliteten på Samsung JU7005.

Ju7005 har den fordel i forhold til JS8005, at den er bagbelyst, hvilket vil give et bedre sortniveau og mindre risiko for clouding - specielt når man kommer op i 65". Desuden laves JS8005 ikke i andet end 55", så du vil kun kunne få den buede variant JS8505.

Jeg ville klart foretrække JU7005.
Er det muligt at du kan få penge i stedet for byttet til et nyt tv - og hvis ja, hvor meget kan du få?
Jeg mener også at 7005 er fin. Men 8005 er med suhd, ved ikke om det har meget at sige. Eneste minus er at det er kantbelyst.
Af Mfede
Jeg ville snuppe Samsung JU7005 eller Sony X85C, som også er anmeldt her på siden. De ligger meget tæt, billedmæssigt.
Jeg kan ikke lige finde nogle bedre alternativer selv hvis du smider lidt ekstra i.

SUHD er lidt noget salgsgas, når vi taler JS8005 pga. dets specifikationer, og det er ikke noget, jeg ville lægge vægt på her.
Desuden er det ikke en mulighed i 65"..
Af PeterD
Hilfiger skrev:Eller Panasonic cxc725.
Feks. Ja.

Det skulle også være deres CX700 som har samme billedkvalitet som den anmelderroste CXC725

Man skal være meget blåøjet for at glemme den...Men sådan er det.

Bare brug en hurtig googlesøgning.

Men mon ikke sælgeren har andre forslag for den perfekte skærm findes ikke endnu.

Er LG slet ikke med her?

Noget andet er:

Forstår simpelthen ikke man køber samme mærke igen, hvis det foregående er stået af lige præcis når det er 2 år og garantien er væk.

Det kan selvfølgelig ske for ALLE mærker, men det er påfaldende så meget man hører om det ved trådstartes mærke at efter 2-3 år så er der et eller andet galt, så selvfølgelig vil de gerne bytte det..

Det er selvfølgelig også en måde at få afsat flere tv..

Held og lykke! Uanset valg!
Af Mfede
PeterD skrev:
Hilfiger skrev:Eller Panasonic cxc725.
Feks. Ja.

Det skulle også være deres CX700 som har samme billedkvalitet som den anmelderroste CXC725

Man skal være meget blåøjet for at glemme den...Men sådan er det.

Bare brug en hurtig googlesøgning.

Men mon ikke sælgeren har andre forslag for den perfekte skærm findes ikke endnu.

Er LG slet ikke med her?

Noget andet er:

Forstår simpelthen ikke man køber samme mærke igen, hvis det foregående er stået af lige præcis når det er 2 år og garantien er væk.

Det kan selvfølgelig ske for ALLE mærker, men det er påfaldende så meget man hører om det ved trådstartes mærke at efter 2-3 år så er der et eller andet galt, så selvfølgelig vil de gerne bytte det..

Det er selvfølgelig også en måde at få afsat flere tv..

Held og lykke! Uanset valg!
Så vidt jeg er orienteret, er Panasonic CXC725 og CX700 ikke til at få fat i i 65" i DK. Derfor har jeg ikke nævnt de modeller.
Kan I finde dem i den størrelse eller har I bare ikke sat jer ordentligt ind i tråden før I kommenterede?

Igen, der er ikke belæg for at konkludere noget angående Samsung JU7005.
Samsung er det suverænt mest solgte mærke herhjemme, og derfor vil der også være langt flere sager med fejl på Samsung-TV. Det er ren og skær logik.